Prima řeší dilema, zda v DVB-T2 vysílat v SD rozlišení a poskytnout tak prostor nové konkurenci, nebo zvolit cestu HD, které ale nechce dát divákům zadarmo.
Pokud televize Prima spustí po přechodu na nový standard pozemního digitálního televizního vysílání DVB-T2 nové programy, půjde nejspíše o placené kanály. Časopisu MarketingSalesMedia to řekl provozní ředitel skupiny FTV Prima Vladimír Pořízek. „Dnes už je i v terestrice takové množství stanic, že pořád vysílají to samé, odlišnosti se stírají,“ uvedl. „Vlastní obsah bude hrát do budoucna tu nejdůležitější roli. Takže musíme vyřešit, jakým dalším směrem jít, jestli tu je např. ještě prostor pro další filmový či seriálový kanál,“ dodal Pořízek.
Prima stále nemá jasno, zda bude ve finálních sítích DVB-T2, které budou spuštěny v roce 2020, vysílat ve standardním rozlišení obrazu nebo v HD kvalitě. „Od satelitních či kabelových operátorů dostáváme z jejich pohledu finance za to, že šíří vysílání našich kanálů v HD kvalitě. Pokud bychom vysílali v HD kvalitě i v pozemním vysílání, mohli bychom o tyto příjmy přijít. Ale pokud necháme kanály jen v základním rozlišení (SD), bude tam zase dostatek prostoru pro případnou konkurenci, což nám ve výsledku ztíží pozici na trhu,“ shrnul dilema Primy Pořízek.
Možná teleshoppingový kanál?
Do přechodové sítě DVB-T2 provozované Českými Radiokomunikacemi vstoupila Prima s pěti svými programy v SD kvalitě. Jinou možnost ani neměla, protože v přechodových sítích pro komerční televize není dostatek prostoru pro HD kanály. Vysílání v přechodové síti mají televize zdarma, po přechodu do finální sítě ale budou muset za distribuci platit. Jakou formu vysílání ve finálních sítích DVB-T2 Prima zvolí, není podle Pořízka dosud jasné. „My jsme v diskuzi s Českými Radiokomunikacemi, ale pořád ještě neznáme obchodní model, který bude v DVB-T2,“ říká.
Prima se podle Pořízka obává, že po přechodu na DVB-T2 vznikne prostor pro další konkurenci, která by mohla stávajícím televizím odebrat část zisků z prodeje reklamních časů. „V současné době jsou čtyři multiplexy, v DVB-T2 by jich mělo být šest a vejde se do nich dvojnásobný počet kanálů (v SD). Kdybychom ten prostor zaplnili my svými kanály, bude to pro nás znamenat zvýšené náklady,“ řekl Pořízek týdeníku MarketingSalesMedia. „Kdybychom ale spustili další kanál, zřejmě by to pro nás znamenalo jen dodatečné náklady, abychom uhájili svůj současný podíl na trhu,“ doplnil s tím, že v řadě zemí jsou rozšířené teleshoppingové kanály nebo levné stanice založené na živém vysílání jako je Mňam TV.
Možná teleshoppingový kanál?
To snad nemyslí vážně? Stačí jeden který vysílá-Šlágr.
Vždyť ten Pořízek vypouští jeden blábol za druhým.
Stejně dávají pořád dokola to samé. Prima není koukatelný kanál, tak je úplně jedno v jaké kvalitě ty srágory vysílají.
Hm sice pekni a co krademe kde nato ma clovek brat hlavne ze serete vsude reklami
Ta Prima si moc fandí. 😀 Reklamní kanál bude doufám v T2 placený. 😀