Obsahové cílení reklamy v HbbTV zavádí programatická reklamní síť Multiscreen, která kromě internetových médií zastupuje také osm českých televizních stanic.

Obsahové cílení reklamy je známé hlavně z prostředí Internetu. Nyní se však dostává i na televizní obrazovky a rozšiřuje tak možnosti programatického nákupu reklamního prostoru o dlouho očekávanou novinku, již zavádí společnost R2B2 ve svojí reklamní síti Multiscreen. Zadavatelé reklamy si mohou zvolit cílení podle kritérií odpovídajících povaze pořadů, jež diváci aktuálně sledují. V praxi to znamená, že se reklama začne zobrazovat pouze během pořadů, které zvolenému cílení odpovídají.

Reklama se díky technologii HbbTV zobrazuje na televizních obrazovkách v internetové vrstvě a doprovází tak klasické televizní vysílání. Mezi dostupné reklamními formáty patří bannery a videospoty. Zadavatel si může vybírat ze žánrů, témat, ale také na základě sociodemografie. „Automatizované obsahové cílení výrazně ulehčuje práci pro nákupčí reklamy, kteří museli doposud manuálně vyhledávat v televizním programu a nastavovat několik plánů pro reklamní sdělení,“ vysvětluje Aleš Sekanina ze společnosti R2B2.

„Naše obsahové cílení předchází také tomu, že nákupčí zapomene na některý z pořadů, který může být vhodný pro jeho reklamní sdělení. Dostatečný rozsah žánrů, témat, ale i sociodemografické vlastnosti diváka mu dávají širokou nabídku pro výběr správného publika,” dodává Sekanina. Novinka je vhodná především pro inzerenty, kteří si nemohou dovolit klasickou televizní kampaň založenou na tradičních spotech. Spatří ji však jen diváci, kteří mají HbbTV ready televizor připojený k internetu. Reklama ale dokáže cílit nejen podle žánrů a typu obsahu, ale i podle regionů, kde se nachází diváci.

Štítky