Podle průzkumu Českých Radiokomunikací aktuálně využívá hybridní vysílání na svém televizoru 1,3 milionu diváků v České republice.
Hybridní vysílání (HbbTV) jako doplněk k programové nabídce pozemní digitální televize používá již 1,3 milionu diváků v České republice. Vyplývá to z průzkumu, který v září letošního roku uskutečnily České Radiokomunikace. Největší podíl diváků, kteří aktivně používají HbbTV, jež po zmáčknutí červeného tlačítka na dálkovém ovladači umožňuje u chytrého televizoru připojeného k internetu sledovat pořady z archivu a další obsah, je v Praze. Jde o téměř každého pátého diváka, HbbTV využívá konkrétně 19 procent Pražanů. Následují Jihomoravský a Středočeský kraj, kde HbbTV používá 11 procent diváků.
Pro sledování hybridního vysílání Češi nejčastěji využívají televizory značky LG. Převládají u více než čtyř diváků z deseti, kteří HbbTV používají (přesněji jde o 42 procent HbbTV aktivních diváků). Televizory Samsung, které jinak vévodí českému trhu s televizními přijímači, jsou na druhém místě s podílem 14 procent. Následuje Panasonic, jehož televizory jsou zastoupeny u 12 procent HbbTV aktivních domácností. „Nižší podíl Samsungu je daný tím, že výrobce nemá v továrním nastavení aktivované HbbTV a divák si ho musí sám zprovoznit. Samsung také neumožňuje ve svých televizorech používat všechny HbbTV aplikace,“ vysvětlil na úterním workshopu Českých Radiokomunikací ředitel regulace a strategie Marcel Procházka.
Mezi hybridními televizory, které využívají čeští diváci, převládají přijímače s verzí HbbTV 1.5 (tvoří 78 procent všech hybridních přijímačů v českých domácnostech). Zhruba pětina přijímačů má starší verzi HbbTV 1.0 (přesně jde o 19 procent) a naprostá menšina využívá nejnovější HbbTV 2.0, které umožňuje podmíněný přístup k obsahu nebo provoz e-shopů s internetovými platbami (jde o tři procenta hybridních televizorů v českých domácnostech). Mnoho diváků, kteří vlastní HbbTV ready televizor, jej ale ani nemá připojený k internetu a nemohou tak výhody hybridního vysílání využívat.