Nejsledovanější slovenská televize ztratila loňským odchodem z DVB-T pozici lídra trhu, v druhém pololetí ji ale v hlavním vysílacím čase opět obhájila.

Vlastní odbavovací pracoviště zrušila od minulého týdne slovenská televize Markíza. Sesterská stanice české Novy nyní spoléhá na společné odbavovací pracoviště s Novou, které sídlí v Praze. Pro slovenskou stanici to znamenalo částečné propouštění v technickém oddělení a také úspory provozních nákladů. Podle serveru Mediálne.sk také převedla provoz svého teletexu na externí firmu. Pokračují tak výrazná úsporná opatření, která mohou souviset s deklarovaným prodejem mediální skupiny CME nebo jejich aktivit v České republice a na Slovensku. Zájem o koupi české Novy projevila čínská skupina CEFC, která už vlastnila podíl v TV Barrandov, a investiční skupina Penta.

Markíza začátkem loňského roku také odešla z pozemního digitálního vysílání, kde byla dostupná volně bez poplatků. Po několika měsících se ale do DVB-T vrátila, ovšem jako placený kanál v rámci tamní služby Plustelka. Původního podílu na sledovanosti sice už nedosáhla, ale v hlavním vysílacím čase ve své cílové skupině diváků od 12 do 54 let se stala opět nejsledovanější slovenskou televizí. „Bylo to zásadní rozhodnutí, po ekonomické stránce správné,“ řekl v rozhovoru pro časopis Trend generální ředitel Markízy Matthias Settele. „Přineslo nám to úsporu nákladů a zároveň nové příjmy od operátorů, pro něž jsou naše stanice zajímavější, pokud nejsou dostupné volně,“ dodal.

Štítky