UVNITŘ FOTO A VIDEO – Kostru programu nové televize od Seznamu bude tvořit proud živého zpravodajství a publicistiky. Nabídne ale i předtáčené pořady. Jaké?

Kultovní satirický internetový pořad Kancelář Blaník se prostřednictvím nové televize Seznam.cz TV dostane i na televizní obrazovky. Počítá s ním ředitel divize Zpravodajství a TV v Seznamu Jakub Unger, který má projekt nové televize na starosti. Podle programového schématu, které společnost zveřejnila na středeční tiskové konferenci, by se politická satira měla na Seznam.cz TV objevit buď v sobotu nebo v neděli večer v hlavním vysílacím čase od 20 hodin. Jenže to by mohl být problém. V Kanceláři Blaník se nešetří vulgarismy, na které je háklivá Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Unger ale serveru Televizníweb.cz řekl, že na případné potíže je provozovatel připraven.

Televize je jen další distribuční kanál obsahu

Kancelář Blaník není jediným úspěšným seriálem z internetové televize Stream.cz, který by se měl objevit ve vysílání nové televize, jež startuje tento pátek 12. ledna. Které konkrétní tituly firma zařadí do programu, ale ve středu nesdělila. Ne ke všem má totiž vypořádána vysílací práva pro televizi. Na sobotní a nedělní večery pouze obecně slibuje „televizní premiéry seriálů, které přináší Stream.cz“. Má jít o legendární pořady i nové ambiciózní projekty, které budou přímo konkurovat hlavním večerním pořadům na tradičních televizních stanicích. Vůči nim se ale Seznam.cz nechce nijak výrazněji vymezovat. Podle místopředsedy představenstva Seznamu Pavla Zimy není televizní vysílání pro firmu stěžejním byznysem, jde spíše o další distribuční kanál obsahu, který už Seznam produkuje.

Zima na tiskové konferenci upozornil, že Seznam.cz denně vytvoří 250 článků a pět hodin videoobsahu. To samo o sobě by na zaplnění programu nové televize, která bude vysílat 24 hodin denně, nestačilo. Proto Seznam.cz TV počítá i s reprízami, které by měly vyplnit „hluché“ časy v dopoledním, brzkém odpoledním a zejména nočním vysílání. To vše protkají živě vysílané zpravodajské relace. Ve chvíli, kdy se budou dít nějaké zajímavé události, televize změní programové schéma a přejde plně na zpravodajský formát, jako tomu bude hned na začátku vysílání tento pátek a sobotu, kdy proběhne první kolo přímé volby prezidenta republiky. Mimochodem, před středeční tiskovou konferencí se novináři na recepci Seznamu potkali s prezidentským kandidátem a hlavním vyzyvatelem současné hlavy státu Jiřím Drahošem.

Televizní studia nové stanice Seznam.cz TV:

Hlavní večerní zprávy už v 18:00 a analyticky

Prezidentské speciály nabídne Seznam.cz TV od pátečních 14 hodin, kdy se otevřou volební místnosti, bude jim věnovat celé sobotní odpoledne a nedělní dopoledne. „V neděli odpoledne a večer už bude jiná situace, najedeme tedy na běžné programové schéma,“ přiblížil Jakub Unger. Vysílání živých zpravodajských relací má Seznam dostatečně nacvičené díky internetovému projektu Seznam Zprávy. Zpravodajství by měla Seznam.cz TV nabídnout každý všední den v 9:00, 12:00 a 18:00, o víkendu v 10:00 a 18:00. Začátek prime time budou tvořil analytické Večerní zprávy následované politicko-ekonomickým duelem a magazíny o dění ve sportu a světe slavných. Hlavní vysílací čas od 20:00 zasvětí televize premiérám původních pořadů.

Pondělí bude patřit osobnostem, úterý kauzám a reportérům, středa kontaktním pořadům s diváky. Ve čtvrtek se bude stanice věnovat byznysu a datovým analýzám, pátek přinese portréty slavných. O víkendu diváky čekají zmíněné zábavné pořady a seriály z dílny Stream.cz. Programem bude provázet řada známých tváří. Napříkld Olga Šípková bude jedním z moderátorů každodenního lifestylového studia Ráno na gauči, který bude Seznam.cz TV vysílat živě od 7:00 a o víkendu od 8:00 hod. Filip Horký a Jiří Hošek nabídnou unikátní reportérské sondy do života v Česku i ve světě. Nové pořady představí i Sabina Slonková, Helena Šulcová, Tereza Willoughby či sportovní expert Luděk Mádl. V nové podobě uvede televize i úspěšné video formáty z webu Seznam Zprávy, jakými jsou investigativní Zvláštní vyšetřování režisérské dvojice Vít Klusák-Filip Remunda, večerní rozhovory z cyklu Výzva či satirický pořad Jindřicha Šídla Šťastné pondělí, který bude mít prodlouženou stopáž 30 minut.

Loga pořadů Seznam.cz TV:

HbbTV aplikace zůstává, přesune se do multiplexu 3

Seznam tak v podstatě vytvoří další kanál, kde bude moci svoji produkci „obalit“ reklamou. Zpočátku jí nebude mnoho – dva dvou až tříminutové bloky do hodiny – ale již nyní má nasmlouváno čtrnáct inzerentů. Nové televizi se upsaly i velké firmy jako Česká spořitelna, KKCG nebo Plzeňský Prazdroj. Ceník reklamních spotů je víc než příznivý: za půlminutovou reklamu v hlavním vysílacím čase od 17:30 do 23:30 zájemce zaplatí 30 tisíc korun, mimo prime time dokonce jen 10 tisíc. Jde tedy o pásmové ceny, které nejsou navázané na dosaženou sledovanost, jako je tomu u velkých komerčních televizí. Seznam také netuší, jaké sledovanosti by jeho televize mohla dosáhnout, tudíž volil poměrně nízké zaváděcí ceny. Neuvedl, zda vůbec vstoupí do peoplemetrového měření. Jisté je, že první rok nepočítá s tím, že mu reklama pokryje náklady na provoz.

Televize Seznam (tak firma nový televizní kanál označuje, byť licenci má vydanou na název Seznam.cz TV) si zachová i hybridní vysílání HbbTV, které nyní provozuje v pozemním celoplošném multiplexu 4. Tam však jeho aplikace skončí a nově bude dostupná v celoplošném multiplexu 3 Českých Radiokomunikací. Televize od Seznamu také podepsala distribuční smlouvy s celou řadou operátorů placených televizních služeb. Objeví se v nabídce satelitních služeb Skylink a Digi TV, kabelové UPC či největším poskytovateli IPTV v tuzemsku – O2TV. Poslední jmenovaný operátor exkluzivně nabídne i archiv pořadů z internetové televize Stream.cz. V placených platformách bude Seznam vysílat v HD kvalitě, v pozemním vysílání bude ve standardním rozlišení.

Štítky