Pokud bychom počítali i placené kanály Prima Plus a Prima +1, jde o osmou televizní stanici společnosti FTV Prima. Devátá – Prima Comedy Central – má pouze propůjčenou značku.
Necelé dva dny po odchodu dětského programu České televize Déčko a kulturního kanálu ČT art z celoplošného pozemního multiplexu 3 startuje v této síti nová televize. Krátce po dnešním poledni zde začne vysílat Prima Krimi, na detektivky zaměřený šestý volně šířený program skupiny FTV Prima. Programovou pozici má v multiplexu 3 aktivní již od 16. března, kdy byla síť ještě zcela zaplněna a České Radiokomunikace mohly novému hráči umožnit pouze zařazení statického obrázku s upozorněním na termín startu vysílání. Včera, po odchodu Déčka a Artu z multiplexu 3, uvolněná kapacita umožniůa spustit na programové pozici Prima Krimi promo smyčku s upoutávkami na pořady nového kanálu.
Prima Krimi v neděli rovněž zprovoznila v multiplexu 3 svoji HbbTV aplikaci, která také obsahuje upoutávky na pořady a další informace o nové stanici. Samotný start lineárního vysílání naplánovala Prima na dnešních 13:50 hod., kdy nový kanál odvysílá první díl čtvrté řady seriálu Kráska a zvíře. Zařazení již čtvrté řady akvizičního krimiseriálu má k novému programu přivést diváky stanice Prima love, na které Prima odvysílala předchozí tři řady. Prima Krimi má obecně umožnit, aby se Prima love soustředila výhradně na ženské publikum a veškeré krimiseriály přešly na novou stanici. Hlavním důvodem vzniku Prima Krimi je ale nedostatek reklamního prostoru ve vysílání dosavadních pěti programů FTV Primy.
Pokrytí celoplošného multiplexu 3, v němž dnes zahájí vysílání Prima Krimi (Zdroj: CRA)
V terestrice pouze ve standardním rozlišení
Podle generálního ředitele skupiny Marka Singera je Prima dlouhodobě vyprodaná a ať by udělala cokoli, další reklamní časy by svým zákazníkům nezajistila. Proto spouští nový program, který rozšíří reklamní prostor a umožní alespoň částečně uspokojit poptávku po reklamních časech. Jinak nový program nenabídne zásadně nic nového. Dnes, v den svého startu, sice v hlavním vysílacím čase od 20:00 hod. odvysílá americký mysteriózní thriller Dívka ve vlaku, jinak se ale soustředí na krimi produkci známou z dosavadních kanálů Primy – pouze ji koncentruje na jediný program. Rovněž míra reprízovosti pořadů bude tradičně vyšší, aby nový kanál zaplnil schéma i v nočních hodinách.
V pozemním vysílání bude Prima Krimi dostupná pouze ve standardním rozlišení obrazu. Kromě multiplexu 3 by se mohla časem objevit i v Přechodové síti 12, která vysílá ve standardu DVB-T2. Ta je sice momentálně zcela plná, ale koncem května nebo v červnu by se v ní měla uvolnit jedna programová pozice, opět po Déčku a ČT art. Zuby si na ni brousí ale více televizí. Kromě Primy Krimi také Seznam.cz TV či Tuty TV. Přednost by ale měly dostat programy, které vysílají v celoplošném multiplexu 3, což je právě Prima Krimi a Seznam.cz TV. Další volný prostor v přechodových sítích DVB-T2 bude pouze u konkurenčního operátora Digital Broadcasting, který ale zatím pokrývá signálem jen necelých 60 procent populace České republiky.
Prima plánuje další tematické kanály
FTV Prima má podle Marka Singera plány i na další tematické stanice, ty by však už měly být výhradně placené. Od nového programy Prima Krimi si šéf skupiny slibuje minimálně dvouprocentní podíl na publiku ve věku 15 až 69 let, na které FTV Prima prodává reklamu. Společně s dalšími pěti programy by tak FTV Prima dosahovala souhrnného podílu okolo 25 procent, což je hodnota, kterou v analogové éře občas vykazoval jediný program Primy – její hlavní kanál. Oproti tehdejším dobám má ale nyní FTV Prima šestinásobná reklamní prostor a může tedy generovat násobně větší výnosy z prodeje reklamních časů než před televizní digitalizací.
Presskit Prima Krimi by Jan.Potucek on Scribd
Ja tedy doufam, ze v dvb-t2 PS 12 skonci Prima Krimi a ne (myslim, ze nejenom) pro me svoji programovou skladbou nic nerikajici Seznam.cz.
Oceňuji upřímnost, se kterou přiznávají, že hlavní motivace je „zajistit další reklamní časy“, ale snad ani v reklamkách nejsou padlí na hlavu, aby uvěřili, že spuštěním nové stanice se tu najednou zázračně vynoří noví diváci, kteří by ty reklamy sledovali…
Noví diváci se samozřejmě nevynoří, spíš je tendence přetáhnout diváky od jiných stanic právě k Prima Krimi.
Nepochybně. Jen aby to ale nakonec nebyli převážně diváci jejich ostatních stanic (ze kterých se tam přesunou za svými oblíbenými seriály). Na druhou stranu, pokud se najde nějaká kavka, která i tak tu reklamu navíc ochotně zaplatí, tak jim to vlastně může být jedno…
Tomu říkám zisk, na oplátku spousta lidí přišla o Déčko a následně si to vymění se Sportem. Tak snad v té hromadě reklam bude taky nějaký ten pořad 🙂
„Podle GŘ skupiny Marka Singera je Prima dlouhodobě vyprodaná a ať by udělala cokoli, další reklamní časy by svým zákazníkům nezajistila. Proto spouští nový program, který rozšíří reklamní prostor a umožní alespoň částečně uspokojit poptávku po reklamních časech. “
No výborně, to je uvažování hodné přímo Nobelovy ceny.
Takže když se časem zjistí že je to zase málo, tak spustíme i sedmý, osmý anebo i devátý kanál? Vážně nevím zda-li se nad takovou politikou mám smát anebo brečet.
Naopak, taková politika je velice poučná a o lecčems vypovídá a totiž, že prodej reklamy v programech FTA je výdělečný byznys a to mnohem více než placené programy na satelitu, kde vyjma Nova Sportu žádná z velkých televizních stanic nevysílá nějakou podobu prémiového programu. Lze jen tušit, že v terestrice se můžeme nadát obsazováním pozic v HD vpodstatě stejné programové skladby jako je to teď v DVB-T a jednoduchými počty zjistíte, že i to budoucí DVB-T2 by bylo vcelku rychle vyprodáno bez nutnosti dělit se o příjmy se společnostmi zajišťujícími podmíněný přístup.
Poučná možná ale pro diváky jaksi s nulovou přidanou hodnotou. A nezachrání to ani ty reklamní chvalozpěvy na každý nový kanál, které se vždy jako tradičně ze všech stran hrnou.
Odnože komerčních stanic slouží povětšinou jen k opakování pořadů ze stanice hlavní. Např. na Nova 2 běhá stále do zblbnutí od začátku do konce a opět znovu Přátelé, Dva a půl chlapa, ap. Na Prima Love stále dokola Chůva k pohledání. A takhle by šlo pokračovat pořád dál.
Je s podivem, že je tenhle balast někdo ochoten financovat svojí reklamou, vždyť sledovanost musí být velmi nízká.
„Jen houšť a větší kapky“ 🙁
Citace z článku:
„… Společně s dalšími pěti programy by tak FTV Prima dosahovala souhrnného podílu okolo 25 procent, což je hodnota, kterou v analogové éře občas vykazoval jediný program Primy – její hlavní kanál. Oproti tehdejším dobám má ale nyní FTV Prima šestinásobná reklamní prostor a může tedy generovat násobně větší výnosy z prodeje reklamních časů než před televizní digitalizací.“
Tady přímo píší (a netají) oč jim vlastně jde a proč další a další „klony“. O diváka jim rozhodně nejde . . . 🙁
Násobně… ale kolika? Pochybuji, že za 30s spot na nějakém pátém nebo šestém Prima whatever kanálu se platí částky srovnatelné s 30s spotem na té hypotetické stanici s 25% diváků. Aby to nakonec nebylo tak, že těch šest stanic je potřeba jen k udržení „rovnováhy sil“ a stejného podílu, ale dohromady negenerují (o moc) víc příjmů, než by měli při jedné Nově a jedné Primě.
Tak zrovna na té Nově2 dodnes čekám na tu úžasnou změnu celého programového schématu o které se tehdy v souvislosti s tehdejší změnou názvů nováci v médiích chvástali.
A výsledek? Plácli tam na deset večer zprávy a tím celá ta „změna“ skončila.
A stále nějak nic. Kolik už je to roků?
Možná námět pro redakci na dotaz. Zajímalo by mě na co by se vymluvili. Pokud by se vůbec namáhali odpovědět, jak je u nich zvykem.
Komerční HD zadarmo v pozemáku je zbožné přání. Nic z toho nebude, protože reklama se stejně dobře prodává do placených stanic jako do volných. Divák už je dneska tak otupělý, že mu vůbec nevadí, že i na placených stanicích je reklamy čím dál tím víc.
Ano. A navíc stále se omílající obsah. Tudíž nejvyšší čas udělat z jejich naprosto zbytečným předplácením přítrž a ty peníze investovat rozumněji.
Vždyť se Nova a Prima už dříve vyjádřily, že HD přes anténu ne. Alespoň by zaujaly obrazovou kvalitou, když už ne obsahovou.
To je fakt. Když už přihlouplé reklamy a ještě přihlouplejší obsah, tak už aspoň v HD.
Bud se (kvuli zadavatelum reklam, penezum) spousti nove klony nebo se zvedne cena za reklamu.
Já jen nechápu, kdo je ochoten platit reklamu na kanálech, které nikdo nesleduje 🙂
Hodně dobrá otázka.
Od koho máte televizi?
Myslíte jako televizi jako přístroj? nebo televizi jako přístup?
My máme televiti od A1M, je to i poskytovatel internetu, mají velice cenově přívětivé tarify 🙂
Já od nich beru internet 200 Mbit/s za 484 kč, super