Na chytrých televizorech Slováci využívají spíše YouTube, internetový prohlížeč, aplikace pro sledování filmů z archivu a videopůjčovny, vyplývá z průzkumu agentury Nielsen Admosphere.

Ačkoli má většina Slováků připojený televizor k internetu, výhod hybridního vysílání (HbbTV) využívá jen výrazná menšina z nich. HbbTV využívá jen každý dvacátý, vyplynulo z průzkumu agentury Nielsen Admosphere. Dalších 27 procent respondentů uvádí, že hybridní vysílání znají, ale nepoužívají ho. Naprostou neznalost „červeného tlačítka“ přiznalo 68 procent Slováků, především ve věku 45 až 54 let a s nižším vzděláním. Z těch, co HbbTV aktivně používají, využívalo 63 procent přístup k archivu televizních pořadů, 52 procent pro pohodlnější přístup k obsahu webů a online služeb televizních stanic. Nejméně využívaná je interaktivní reklama – proklik na ni deklarovalo jen šest procent dotázaných.

Výrazně více Slováků používá chytrý televizor jako velký monitor připojený k internetu, bez využití HbbTV. Celkově má televizi připojenou k internetu 64 procent Slováků, z nichž 88 procent využívá funkce, které jim nabízí Smart TV. Jde například o interaktivní aplikace, prohlížeč, YouTube, Netflix nebo internetová rádia. Třetina respondentů uvedla, že chytré funkce televizoru používá velmi často, takřka denně. Pouze 12 procent uvedlo, že chytré funkce Smart TV nikdy nepoužívá. Mezi fanoušky chytrých funkcí televizoru mírně převládají muži nad ženami. Průzkum proběhl na vzorku tisícovky respondentů starších 15 let z peoplemetrového panelu pro měření televizní sledovanosti.

Štítky