Češi dávají přednost nákupu nových televizorů, vyplývá z aktuální vlny průzkumu GfK TEMAX za první čtvrtletí letošního roku.

Nikoli set-top-boxem, ale nákupem zcela nového televizoru řeší Češi přechod na nový standard pozemního digitálního televizního vysílání DVB-T2. Podle výzkumu agentury GfK zájem o set-top-boxy na českém trhu v prvním letošním čtvrtletí meziročně klesl, zatímco televizory zaznamenaly větší poptávku i tržby. Celkově trh s technickým spotřebním zbožím zaznamenal v České republice za první čtvrtletí 2018 ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku nárůst téměř o šest procent.

„Pozitivními trendy byl růst poptávky i tržeb v kategorii televizních přijímačů v důsledku nahrazování starších modelů televizorů s většími úhlopříčkami a technologiemi s vyšší kvalitou obrazu, což se odrazilo také na růstu průměrné ceny televizorů,“ uvedla agentura. „Dvouciferný růst prodejů zaznamenaly přenosné dokovací reproduktory a náhlavní soupravy s Bluetooth připojením, a poptávka meziročně rostla ve většině sledovaných audio kategorií,“ dodala GfK.

„Negativními trendy byly prodeje set-top-boxů a ve srovnání s loňským rokem celkově mírně klesaly, i přes dynamicky rostoucí poptávku po set-top-boxech pro příjem vysílání DVB-T2,“ vyplývá z aktuální vlny průzkumu GfK TEMAX.

Štítky