Ve středu skončená mezinárodní výstava ohlásila skoro 250 tisíc návštěvníků, zdvojnásobení plochy u IFA Next a také termín příštího ročníku, který bude poněkud neobvyklý.
O letošním veletrhu spotřební elektroniky v tom nejširším slova smyslu jsme vás několikrát informovali, včetně pohledu na ryze televizní technologie. Společnost Messe Berlin výstavu však také poprvé rozšířila o Shift Automotive, kde mj. hovořili zástupci BMW a Porsche, a podruhé vkročila do budoucnosti s IFA Next. Tato část je určena mj. pro start-upové firmy či výzkumná zařízení a jen těch prvních bylo 125 z 21 zemí.
ČLÁNKY O VELETRHU IFA: Veletrh IFA 2018 pohledem televizních technologií
- Zítra začíná v Berlíně další ročník veletrhu IFA. Philips ukáže výsledky spolupráce s legendou jménem B&W
- Samsung Ultra HD (8K) míří do domácností
- Co přinesl veletrh IFA 2018?
I když byl letošní ročník velmi úspěšný, celkové výsledky přesahují rok 2017 jen lehce. Počet vystavujících dosáhl 1814 (1805) a pronajatá plocha činila 161 200 čtverečních metrů (159 000). Dvě části výstavy, resp. jejich výstavní plochy, však byly zcela rozebrané – tradiční veletržní prostor IFA přímo na výstavišti a tzv. IFA Global Markets určená pro obchodníky.
Celkově navštívilo veletrh 245 000 návštěvníků z toho 150 000 byly profesionálové z oblasti obchodu, návrhu a výroby, atd., přičemž polovina z nich přijela ze zahraničí. Velký zájem byl i ze strany novinářů, kterých přijelo 6000 ze 75 zemí světa. Zprávy o veletrhu jste si však mohli přečíst dokonce ve 160 zemích.
V oblasti zvané IFA Global Broadcast Center jste pak mohli najít mediální společnosti a vysílatele jako AP, Reuters, Al Jazeera (UAE), CNBC (USA), IBA International (Israel) či Nine Network (Australia). Nechyběla ani unie vysílatelů EBU.
Příští ročník veletrhu IFA se bude v Berlíně konat v neobvyklém termínu od 6. do 11. září 2019.