V rámci každoroční iniciativy Spojených národů (UN) budou televizní společnosti po celém světě vysílat 30 sekundový spot, a to nejen na obrazovkách televizorů, ale i on-line.

Tématem 22. ročníku je „kvalitní obsah“ a kvalita televizních pořadů se také odráží v tom, jakou má televize schopnost bavit, inspirovat a informovat své diváky. Citujeme ze zaslané tiskové zprávy: „Světový den televize oslavuje kvalitu televize po celém světě; investice do televizních programů dosahují 140 miliard dolarů.“

Podle nejnovější zprávy European Audiovisual Observatory představovala pouze v loňském roce produkce televizního obsahu v Evropské unii zhruba 920 různých titulů s více než 16 400 díly, což celkově představuje obsah o délce více než 11 000 hodin.

Světový den televize 2018.

„Televize musí i nadále hrát svou důležitou roli v oblasti vzdělávání a zapojení diváků, zejména mladých diváků. To zahrnuje sdílení úspěšných příběhů o jednotlivcích nebo organizacích, které se podílejí na zlepšování a udržitelnosti celé naší společnosti. Což plně odpovídá heslu letošního ročníku Světového dne televize, kterým je ´prémiový obsah, který spojuje, inspiruje a informuje´,“ říká Caroline Petit, zástupce ředitele organizace UN pro Evropu, UNRIC.

Ukazatelem dobré kondice televize je, podle zaslané tiskové zprávy, obrovské množství peněz, které společnosti po celém světě investují do programu, a to jak v rámci výroby původního obsahu, tak při akvizici pořadů. Podle IHS Markit bylo v loňském roce do pořadů investováno téměř 140 miliard USD. V Evropě pak nejvyšší částky investují Velká Británie (8,6 mld. €), Německo (8 mld. €), Francie (5,5 mld. €) a Itálie (4,4 mld. €).

Štítky