Společnost GfK zveřejnila údaje o prodeji za uplynulý rok. Pro ten letošní předpovídá růst ve výši asi 4 % a „značný potenciál“ podle ní mají zejména chytrá zařízení s integrovaným hlasovým asistentem. A to se týká i nejvyšších modelů TV.
Kategorie spotřební elektroniky zakončila rok 2018 šesti procentním nárůstem prodejů a celkové tržby činily 138 mld. €. Podle Gfk bylo také dosaženo „významného zisku ve všech regionech“. Hnacím motorem audio trhu byla sluchátka a přenosné reproduktory Bluetooth, televizory pak vydělávají na modelech nejvyšší třídy.
K TÉMATU:
- Prodej televizorů OLED má příští rok vykázat nárůst vyšší než 40 %
- Podle GfK roste prodej televizorů jen mírně. Co neroste, je prodej těch energeticky úsporných
- Boj QLED a OLED přiostřuje. Samsung útočí s doménou nevyhodyoled.cz
Televizory opět jedničkou
Tradičně nejprodávanější segment klasické spotřební elektroniky, televizory, si s objemem prodejů ve výši přes 100 mld. € zabral zhruba tři čtvrtiny celkových tržeb a objem stoupl o více než 5 %. Podle GfK to bylo zejména díky high-endovým TV s obrazovkou o úhlopříčce minimálně 50 palců, tedy 127 cm. Tento segment zajistil v roce 2018 přes polovinu tržeb za prodej televizorů.
Podle průzkumu GfK jsou také stále oblíbenější obrazovky s technologií OLED a v segmentu tzv. prémiových zařízení jde rovněž o hlavní zobrazovací technologii. Ta minulý rok zaznamenala více než stoprocentní nárůst.
To nejdůležitější? Snadné ovládání…
Další zjištění GfK komentuje Markus Kick, expert na spotřební elektroniku: „Výrobci musí držet krok s vývojem směrem k vysoce kvalitním zařízením a nabízet produkty s dokonalejšími a prémiovými funkcemi. Vzhledem ke stále vyšší nasycenosti trhu lze prodejní potenciál ještě zvýšit právě v tomto ohledu. Určujícím faktorem úspěšnosti je intuitivní ovládání jednotlivých zařízení. Stále větší počet spotřebitelů ztrácí zájem o taková elektronická zařízení, která nelze snadno ovládat. Rozhodujícím kritériem při nákupu produktu je tedy snadné využití jeho různých technologických komponent.“
To nejzajímavější zjištění pro rok 2019 tu máme na konec, citujeme: „Podle nynějších výzkumů GfK téměř polovina spotřebitelů chce mít raději méně technologických zařízení, avšak kvalitnějších.“