Propagační video největší tuzemské satelitní služby se nápadně inspirovalo od informačního spotu České televize, v němž vystupuje redaktor Daniel Stach.

Dezinformační kampaň největší české satelitní služby Skylink k přechodu na pozemní digitální televizní vysílání ve standardu DVB-T2 dosáhla další mety. Skylink okopíroval informační spot České televize k druhé televizní digitalizaci a propaguje v něm placené televizní služby – vedle satelitu také kabelovou televizi a IPTV. Zatímco ve spotu ČT vystupuje redaktor Daniel Stach a vysvětluje důvody, proč pozemní digitální televize přechází na standard DVB-T2 a co tato změna divákům přinese, ve spotu Skylinku se někdejší moderátorka televize Nova Adéla Gondíková a novinář Luděk Staněk snaží zpochybnit kvalitu DVB-T2 a vyzývají diváky, aby odešli od bezplatného pozemního digitálního vysílání k placeným televizním službám.

Původní informační spot České televize (Zdroj: ČT)

Podobnost obou spotů je zjevná na první pohled. ČT využila jako pozadí spotu ilustrovanou domácnost s televizorem, pohovkou a stolkem, na kterém stojí lampa. Skylink prostředí v podstatě okopíroval a umístil do něj reálné postavy moderátorů, stejně jako ČT. Snaží se tak vyvolat dojem legitimity spotu a pokračování oficiální informační kampaně ČT. Pro diváky je to zmatečné, protože zatím nezačala státní informační kampaň k druhé televizní digitalizaci a tudíž není jasné, co je a co není oficiálním sdělením ke změnám v pozemním digitálním televizním vysílání. Skylink již před časem spustil pravidelné videozprávy, v nichž Adéla Gondíková s Luďkem Staňkem líčí přechod na DVB-T2 jako složitý a nabízí divákům jako alternativu satelitní televizi.

Štítky