Minulý rok v květnu oznámila mateřská společnost největšího domácího kabelového operátora, Liberty Global, prodej kabelových operací ve střední a východní Evropě. Před nedávnem je také odsouhlasila EU.

Konkrétně šlo o sítě v ČR, SR, Německu, Maďarsku a v Rumunsku. Letos v dubnu pak český Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) schválil prodej satelitního operátora Freesat, patřícího taktéž Liberty Global. Pořídila si ho společnost M7 Group, což je provozovatel česko-slovenské satelitní platformy Skylink.

K TÉMATU:

Vznik silnější společnosti sebou ponese i sjednocení obou značek pod společný název „Vodafone“. Firma však upozorňuje, že se zákazníci UPC nemusí o nic starat, protože přechod bude postupný. Dotazy ke službám UPC tak mohou nadále směřovat na původní zákaznickou linku.

„Toto spojení posílí pozici Vodafonu nejen jako předního poskytovatele telekomunikací a zábavy, ale i jako strategického investora a významného zaměstnavatele v České republice“, říká Petr Dvořák, generální ředitel společnosti Vodafone Czech Republic a pokračuje: „Kvalitní sítě nové generace jsou klíčovým předpokladem nejen českého ekonomického růstu. Tímto spojením chceme dál podporovat modernizaci ekonomiky, rozvoj podnikání a konkurenceschopnosti v zemi.“

Vše oficiálně startuje dnešním dnem a spojením vzniká společnost, která má v dosahu sítě UPC 1,5 milionu domácností a která také má – v případě Vodafonu – 3,9 milionu zákazníků. Český Vodafone už také oznámil, že „již brzy“ nabídne balíčky kombinující mobilní služby, pevný internet a kabelovou televizi. Stávající zákazníci UPC také budou moci využívat prodejny Vodafonu.

Koupí UPC získává značka velmi vyspělou pevnou infrastrukturu, kterou hodlá nadále rozšiřovat a zároveň se tím významně mění rozložení sil na českém telekomunikačním trhu. UPC už nyní poskytuje služby vysokorychlostního pevného internetu více než půl milionům zákazníků, 539 tisíc domácností využívá kabelovou televizi a 200 tisíc má pevné telefonní linky.