Společnost TCL na právě probíhajícím veletrhu CES přišla s novou verzí svého plošného podsvícení Mini-LED umístěného přímo na skle. To v původní podobě najdete například v televizoru 65X10 a reguluje se v 768 zónách a také v nejnovější TCL X91.
Původní TCL Mini LED (nebo také Mini-LED, jak technologii nyní začal výrobce označovat) je plošné podsvícení, které se využívá s LCD obrazovkou typu Quantum Dot. To stávající, které najdete ve zmiňované řadě X10 má 15.360 miniaturních žárovek LED rozdělených do 768 samostatně ovlivnitelných zón. Na veletrhu CES 2020 bylo představeno v nové podobě označené jako Vidrian Mini-LED a jde, citujeme, o „polovodičové obvody a desítky tisíc diod mikronové třídy mini-LED nanesené přímo do krystalicky čisté skleněné desky substrátu“.
ČTĚTE TAKÉ:
- TCL chystá sponzorování fotbalové reprezentace a uvádí nové a nové výrobky
- TCL certifikovalo na 80 televizorů pro příjem zemského DVB-T2, včetně unikátní Mini LED
- Ke koupi už je TCL 65X10 Mini LED s převratným podsvícením
„Pokud použijeme panely čistého skla pokrývající velikost 165 cm (65″) nebo 191 cm (75″), případně větší a naneseme do nich desítky tisíc malých světelných zdrojů, které je možné jednotlivě a přesně ovládat, získáme ohromující výkon televize, která může hrát svoji vlastní ligu.“ říká se v zaslané tiskové zprávy TCL. Největším přínosem by podle ní měl být výjimečný kontrast a jas dovolující sledování televizoru za jakýchkoli podmínek, resp. při snad jakékoli úrovni okolního světla.
Společnost TCL obrazovky sama vyrábí v nedávno otevřené továrně s investicí ve výši 8 miliard USD. „Ve srovnání se stávajícím procesem výroby LED LCD monitorů, které využívají tradiční výrobní technologii desek s tištěnými plošnými spoji, TCL nově vyvinula postup, který vtaví polovodičové obvody do substrátu z krystalového skla. Výsledkem je vyšší účinnost, větší světelná přesnost a vyšší svítivost.“
Společnost TCL byla založena v roce 1981 v Číně a své aktivity má nyní na více než 160 trzích po celém světě. V roce 2018, podle Sigmaintell, obsadila druhé místo na celosvětovém trhu s televizory co do objemu prodeje za první tři čtvrtletí roku 2019.