Nástup streamovacích služeb táhne diváky k televizorům i v Česku. Přesto zde, podle průzkumu společnosti Axocom, zaostáváme.
Podle společnosti Ampere Analysis, která v USA prováděla průzkum na vzorku 22.000 on-line diváků si dvě z pěti amerických domácností předplácejí tři a více streamovacích služeb, v Evropě je to pak jedna z pěti. Situace v Česku je výrazně horší i když domácností, které si předplácejí více služeb najednou, přibývá. Přibývá ovšem i streamovacích služeb jako takových a k již zavedeným, jako Amazone Prime, HBO, Netflix či Rakuten TV jsou tu nově také Apple TV a Disney.
Průzkum provedený společností Axocom v lednu 2020 mezi vzorkem asi tisíce českých diváků sledujících televizní vysílání a videa na internetu ukázal, že více než jednu placenou televizní službu u nás využívá v průměru jeden z pěti dotazovaných. Zdaleka tak nejsme v pozici „tři a více…“.
„Světový trend streamovacích služeb napomáhá celému segmentu placené televize. Jelikož se zejména seriály staly společenskou událostí, přibývá zájemců o kvalitní obsah i v tuzemsku. Navíc díky postupné lokalizaci obsahu bude nadále platících diváků přibývat napříč platformami, tedy nejen u streamovacích služeb,“ říká ředitelka společnosti Axocom, Erika Luzsicza.
Tisková zpráva pak doplňuje, že „Za nárůstem předplatitelů stojí částečně i nedávný přechod vysílacího standardu na DVB-T2“ i když prý zároveň platí, že tradiční televizi diváci neubývají.
Podle Axocomu celková penetrace placené televize v Česku dosahuje něco kolem padesáti procent domácností, takže se stále velkému zájmu těší i volně dostupné stanice.