Sledovanost televizního vysílání se u nás elektronicky zjišťuje už od roku 1997. Od té doby měření doznalo řady změn a dnes patří mezi nejvyspělejší na světě.
Realizátorem průzkumu je pro zadavatele a majitele projektu, Asociaci televizních organizací (ATO), agentura Nielsen Admosphere a podle zadání ATO je také od ledna 2018 měřena i sledovanost televizního vysílání přes internet prostřednictvím počítačů, tabletů, mobilních telefonů či tzv. chytrých televizorů s HbbTV.
Nárůst sledovanosti zaznamenávají všechny video služby, včetně HbbTV
Peoplemetrové měření je tím nejrozsáhlejším a finančně nejnáročnějším mediálním projektem v celé České republice a díky jeho datům například víme, že televize je stále nejsilnějším médiem. V průměru jí denně věnujeme více času než poslechu rádia, čtení tisku nebo brouzdání na internetu.
V minulém roce činila průměrná denní sledovanost – v kategorii 15+ – 3 hodiny a 42 minut. V době vyhlášení nouzového stavu v souvislosti s pandemií koronaviru pak narostla (zejména zpravodajských pořadů) na více než dvojnásobek.
Specializovaná slovenská televize Corona Virus InfoTV láme rekordy sledovanosti
„Data z našeho měření ukazují, že televize je stále velmi důležitou součástí našich životů a dokáže i dnes oslovovat všechny generace. V posledních několika týdnech se navíc ukázalo, že v dobách krize její úloha ještě zesiluje,“ komentuje výsledky měření předsedkyně představenstva Nielsen Admosphere Tereza Šimečková.
Minulý rok v měření sledovanosti bodovaly například seriály Most! (České televize), na Nově byla nejúspěšnější Policie Modrava a na Primě Černé vdovy. Odložené sledování, tedy v době mimo živé vysílání, se pak diváci ze seriálů nejvíce dívali na Most!, Temný kraj II a Policii Modrava.