Objevila se tak prý významně vylepšená druhá generace AiPQ a rovněž její spojení s firemním představou o tzv. internetu věcí (AIxIoT).
Oznámeny byly rovněž celosvětové výsledky s tím, že v první polovině roku 2020 dosáhla společnost výrazného růstu, přičemž v 1. čtvrtletí bylo prodáno 4,27 mil. televizorů a v meziročním srovnání prodej LCD QLED se značkou TCL vzrostl o 217,1 % (vlastní data). V Evropě, podle průzkumu GfK, je pak TCL například ve Francii v tržním podílu třetí v pořadí (neuvádí se zda v kusech nebo objemu).
TCL uvedlo na evropský trh televizory vyšší střední třídy s Android TV 10
Co se týče druhé generace umělé inteligence AiPQ, ta podle výrobce umožňuje využití plného potenciálu QLED a Mini-LED. Využívá algoritmů strojového učení a „propojuje je s teoretickými znalostmi lidského vizuálního vnímání“. V praxi pak má optimalizovat barvy, kontrast a ostrost obrazu, a to včetně toho, který přichází s vysokým dynamickým rozsahem. Optimalizuje ale také obrazová nastavení podle rozpoznaného typu obsahu a prostředí (krajina, pohyb…) a mění rovněž nastavení pro děj v popředí a na pozadí.
AiPQ Engine Gen2 má rozpoznat nejen kvalitu a rozlišení obsahu, ale také žánr pořadu, tedy třeba film či sportovní přenos. Zasahuje rovněž do zvuku, včetně jeho úpravy podle hluku okolí. Obsah s nižším rozlišením než je Ultra HD (4K) se pak vylepšuje „políčko po políčku“.