Říká se to ve zprávě One TV Year in the World od společnosti Glance na kterou upozorňuje mediální zastupitelství tematických televizních stanic Atmedia.
„Celosvětová pandemie covid-19 dokázala, že lineární televize umí oslovit mladší diváky i v dnešní době. Předpoklad, že mileniálové nebo generace Z tráví čas jen na sociálních sítích a u aplikací VoD, tedy není pravdivý,“ uvádí Pavel Müller, Head of Research & Marketing ve společnosti Atmedia, která na českém trhu obchodně zastupuje 28 tematických televizních stanic.
Nejnižší televizní sledovanost mají dlouhodobě státy severní Evropy. Méně než 2 hodiny denně sledují televizi vedle Islanďanů také Norové, a mírně nad 2 hodinami jsou Švýcaři, Švédové a Dánové.
V České republice vzrostla v roce 2020 televizní sledovanost meziročně o 8 % na 3 hodiny a 42 minut, což ji řadí mírně pod evropský průměr. Největšími televizními fanoušky v Evropě jsou Rumuni, kteří loni před televizními obrazovkami trávili v průměru 5 hodin a 45 minut denně. Pod pět hodin denně neklesla sledovanost také v Srbsku, Bosně a Hercegovině, Portugalsku a v Řecku. Na opačném konci statistik je Island s 1 hodinou a 16 minutami.
Celosvětová pandemie přilákala k televizním obrazovkám také více mladých diváků. U nás například lidé ve věku 15-34 let trávili sledováním televize o 4 % více času než v předkrizovém roce 2019. Rekordní nárůst ovšem vykázal Island, kde u diváků ve věku 12-29 vzrostla meziročně sledovanost o 27 %.
Vedle nárůstu celkové televizní sledovanosti, rostla i sledovanost zejména zpravodajských kanálů, a to, až na několik málo výjimek, ve všech státech Evropy. Výrazně také stoupl zájem o filmové a seriálové kanály. Ty z portfolia Atmedia v loňském roce zvýšily svůj podíl na sledovanosti meziročně o třetinu.