V pondělí 6. prosince představí Česká televize novou generaci iVysílání, která má přinést celou řadu změn.
Její uvedení je rozděleno do několika fází. Hned od začátku by ale měla mít přehlednější katalog pořadů, vyšší komfort pro uživatele a vůbec poprvé také exkluzivní obsah určený pro ryze internetovou distribuci. Později mají následovat aplikace pro chytrá zařízení i HbbTV a rozsáhlá rekonstrukce se má zakončit novými možnostmi uživatelských účtů.
„První verzi iVysílání spustila Česká televize na přelomu milénia, tedy v době, kdy v Česku ještě neexistoval YouTube ani Facebook a Netflix poskytoval filmy pouze na DVD. Za jednadvacet let se nám podařilo vybudovat archiv pětadevadesáti tisíc hodin pořadů, který je v rámci tuzemského prostředí unikátní nejen svým rozsahem, ale i svým tematickým a historickým záběrem,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák.
Přes polovinu diváků se Smart TV je ochotno sledovat reklamu výměnou za bezplatný obsah
První dokončená fáze rozsáhlé rekonstrukce iVysílání přinese vedle proměny designu zejména zpřehlednění celkové nabídky pořadů v novém katalogu, který bude členěn mj. podle žánru, tématu a základní cílové skupiny. Změnami prošel i samotný přehrávač videí a nově bude web uzpůsoben také uživatelům s různými typy znevýhodnění, nevidomým či slabozrakým.
Souběžně s vývojem platformy iVysílání se Česká televize zaměřila na vývoj nových formátů, které budou exkluzivně dostupné pouze na internetu. Už během prosince se diváci mohou těšit na legendární kanadské fantasy Dům plný strachu a na německo-italský film Momo.
Na inovované iVysílání naváží v průběhu následujícího roku další novinky, jako například aplikace pro HbbTV, mobilní telefony a chytré televizory.