Co patří během vánočních svátků a konce roku k nejsledovanějším u nás a v okolních zemích? O tom nás ve své zprávě informuje mediální zastupitelství Atmedia.
Zatímco u nás pravidelně patří Vánoce společně se Silvestrem ke dnům s vůbec nejvyšší sledovaností v roce a na přední příčky se řadí především pohádky, v okolních státech je situace hodně odlišná.
Například v Rakousku a Německu se loni do desítky nejsledovanějších pořadů nedostal ani jeden vysílaný během Vánoc a nejvyšší sledovanost měly zpravodajské pořady, filmy, seriály a reality show odvysílané v různých měsících během roku.
O něco málo blíže má k České republice z tohoto pohledu Polsko, kde v roce 2020 obsadil jedno místo z deseti nejsledovanějších pořadů film Sám doma vysílaný na Štědrý večer (ten se ale do první desítky dostává pravidelně) a jedno další místo zaujal silvestrovský pořad. Výrazně bližší je nám pak Slovensko, kde vede vánoční pohádka Tři oříšky pro Popelku, která konstantně obsazuje první nebo druhou pozici v žebříčku.
V Česku první stupínek zpravidla obsadí Štědrý den a například v minulém roce si v této době televizor zapnulo 8,2 mil. diváků, kteří následně sledováním vysílání strávili téměř 6,5 hodiny. Minimálně jednou si pak televizor během vánočních svátků zapnulo 8,7 milionu obyvatel a průměrná sledovanost byla přes 5,5 hodiny.
V posledních deseti letech byla – v rámci roku – na Štědrý den v Česku vždy sledovanost nejvyšší, jedinou výjimku představuje rok 2013, kdy první místo zaujal Silvestr a Štědrý den se umístil hned za ním. Kupříkladu loni běželo 9 z 10nejsledovanějších pořadů roku od 23. do 31. prosince.