Na dlouho očekávanou video službu jsme se podívali po zhruba měsíci provozu a tentokráte se zaměřili na aplikaci v počítači a také na to, jaké problémy přetrvávají, zda už bylo něco dořešeno a zmíníme rovněž situaci kolem samotné migrace. Pokud víte o jakémkoli doplňku, nebo máte vlastní zkušenosti, dejte prosím vědět v diskusi pod článkem.

Zatímco v případě aplikace pro televizory Samsung, což byl náš první článek o zkušenostech s novým HBO Max, vše vypadalo hodně nadějně a řada věcí fungovala i přes krátký pohled na tuto videoslužbu, po necelém měsíci zkoušení aplikace webové se vše jeví poněkud jinak.

Jasné je ale jedno: obsahově HBO Max rozhodně neplní to, co původně slibovalo, uživatelské rozhraní je v případě webu rozhárané jako… (doplňte si…) a navíc se v průběhu zkoušení se tu a tam samovolně měnilo. Test přitom probíhal na plně aktualizovaném Firefoxu a plně aktualizovaných Windows 10. V tomto ohledu už pro hladký chod aplikace více udělat nelze.

Nové HBO Max? Kam se hrabe Netflix! Vyzkoušeli jsme ho na Samsung TV

Zcela v úvodu vidíte obrázek hlavní strany webové aplikace, ale pokud si kurzorem myši přímo v aplikaci projede jednotlivé ikony pořadů uvidíte, že tu žádný bližší popisek není. To bohužel souvisí se změněným přístupem HBO a narazíte na to například i v okamžiku, kdy si chcete něco přehrát. Dříve jste totiž viděli jazykovou mutaci třeba i u seznamu dílů. Nyní ji nevidíte dokonce ani před spuštěním konkrétního pořadu a ani po něm! Najdete ji až při přehrávání po manuálním vyvolání jazykových nastavení.

Tohle je rozhodně posun k horšímu!

HBO Max – informace u pořadu (chybí použité audio a titulky):

Pro někoho může představovat problém i to, že často nelze skákat po časové liště jinak než posunem vpřed o 15 s. Když jsme totiž myší klikli na osu, pořad na konkrétní pozici dosti často neskočil tak, jak tomu bylo dříve. Navíc často chyběl i seznam dílů!

Ještě větším problémem bylo při zkoušení to, že pokud jsme na vodorovné liště „Pokračovat ve sledování“ kliknuli na ikonu pořadu jinam, než na tlačítko Play, místo abychom skočili do seznamu všech dílů daného seriálu (a řada), ocitli jsme se na dílu, který aplikace nabídla. A když nabídla chybný, což se bohužel stávalo dosti často (u GO si to autor ani nepamatuje), komplikace byla na stole.

Potřebujete šestý díl a skončíte na pátém. Pak nezbývá než jít do vyhledávání…

HBO Max – ukázka vyhledání řetězců „dabing“ a „historické“. Tohle se nějak nepovedlo…

 

HBO také v přehrávaném pořadu zrušilo přeskok na další díl a pokud se vám něco výše uvedeného přihodí, dá asi dost práce dostat se tam, kde jste byli. Tady to chtělo trochu pečlivosti a systémovosti a ne jen bezkoncepčního rušení funkcí.

HBO Max, hlavní menu – ve webovém přístupu je momentálně dělení jiné, než v aplikaci na televizorech Samsung (tam už proběhla změna). Jinak si povšimněte zejména položky „Lokální produkce“, naopak tu chybí „Pohádky a dětské“, „Historické“ či „Nově nadabováno“. Bohužel i tohle je, oproti GO, horší.

Pár poznámek ze zkoušení

  • Problémy s migrací účtů z GO, které by už ale měly být vyřešeny.
  • Návrat na seriálovou řadu z přehrávání dílů je zcela nelogický. Většinou se skákalo na přehrávání konkrétního dílu a následně na nějakou vyšší stránku a nikoli na seznam dílů.
  • Často se nedalo vrátit zpět na předchozí stránku pořadů.
  • Chybné řazení v sekci výpisu „od A do Ž“.
  • I když se autor opravdu hodně snažil, nikde neviděl dříve skvělé sekce jako „Nově nadabované“. Volba „Originální produkce“ tu ale nechybí.
  • Výrazně vylepšená práce s titulky (viz foto), ale pouze někde. U většiny (zdálo se) pořadů zatím, chyběla. Titulky se pak objevovaly v drobné a špatně čitelné podobě.
  • Občas se webová aplikace HBO Max samovolně předělala do angličtiny.

Dříve byla lokalizace do češtiny perfektní, včetně označení dílů a seriálových řad. Nyní jakoby si HBO neumělo vybrat.

  • Oproti HBO GO horší lokalizace. Mimo jiné i v označení „díl“ (nyní často Episoda – E) a „řada“ (nyní často Série – S), což jsou obvyklé „počeštěné“ paskvily ke kterým se HBO dříve nesnižovalo. Naopak – snad vůbec nebyly vidět!
  • Stále nikde nejde nastavit preferovaný jazyk a zvuk, takže situace stejná. Přehrání jednoho pořadu v češtině a bez titulků, vedlo u dalšího, kde dabing chyběl, k angličtině a bez titulků. Takže ho bylo nutno vždy přestavovat.
  • Potíže s připojením televizoru, resp. dalšího zařízení přes zobrazený kód a návod na obrazovce. Poté, co jste vyzváni k zadání stránky „hbomax.com/tvsignin“ se totiž objevovala (PC i mobil) přímo úvodní stránka HBO Max bez možnosti kód zadat. V tomto okamžiku je nutno se podívat do nápovědy, kde se jako další možnost uvádí adresa „https://activate.hbomax.com/“ a tohle už klaplo. Bohužel bylo často ještě následně zapotřebí – po zadání kódu – zadat plné přihlášení, což bylo zcela zbytečné, protože HBO Max na daném zařízení jelo a ukončeno nebylo. Oproti GO je to tak hodně, ale hodně slabé! Tam tato situace prakticky nenastávala (provozováno pod stejným o. s. i webovým prohlížečem).

A závěr? Zatím je toho moc, spíše až příliš…

Vyzkoušeli jsme HBO Max na dvou platformách – krátce hned po uvedení na televizoru Samsung Tizen, což je nejrozšířenější operační systém TV na této planetě (viz odkaz v úvodu) a zde působilo solidně, s minimem chyb a stabilním prostředím. Do hloubky jsme se pochopitelně nedívali, obsahovou stránku věci jsme také nezkoumali. Šlo jen o to, jak Max na první pohled působí, zda navazuje na předchozí GO a jak je na dané platformě stabilní.

Stanovené cíle plnil nad naše očekávání!

Druhý, hlubší pohled šel na webovou platformu a už se zaměřoval i na obsah, ohlašované novinky, lokalizaci a třeba i na ovládací logiku a stabilitu. Tady HBO Max propadlo a co hůř! Ovladatelnost oproti aplikaci u Samsungu klesla minimálně o řád i když je to znát méně, protože kurzor myši vás dokáže dostat z mnohých problémů.

Zatímco aplikace na televizoru Samsung pracovala výborně a měla v podstatě jen pár nedodělků, ta ve webovém prohlížeči byla místy vysloveně za trest! Chyb tu bylo jak naseto, ovládání zhrublo (viz někdy pokus o češtinu) a výrazně se ztížilo a zkomplikovalo.

Obsahu se nezdálo být více (vypadal zhruba na úrovni GO) a je tu také řada nezodpovězených otázek. Jako třeba ta, proč některé věci z firemní produkce HBO zmizely, proč se objevují názory, že slibovaný komplexní obsah není ani poloviční, atd., atd. Tenhle pocit bohužel sdílíme a snad to bude jen přechodné a související s migrací, která se povedla i přesto, že problémy měla (není divu, při takovém kvantu).

Možná se vám bude zdát, že se titulky nedají zvětšit, jako dříve u GO, a bohužel to poměrně často to platilo. Není ale tomu tak, nebo alespoň ne zcela! Jak to vidíte u tohoto seriálu. U jiného to ale bylo jiné a bez třetího obrázku.

S migrací souvisí i to, že v sekci „Nově přidané“ byly hned zkraje po migraci hodně staré věci a posun znát v rámci dnů a týdnů snad ani nebyl. Treme je vynikající o tom žádná! Rozhodně to ale není novinka!

HBO si také zadělalo na problém s řádově horší lokalizací, nemožností zjistit jinde než přímo v přehrávání pořadu zda má dabing či nikoli a někdy zcela i ujetým a nelogickým ovládáním, což je u webového prostředí poněkud prekérní.

Spustit v dnešní konkurenci takovouto platformu, nedat pod zvláštní dohled sekci „Nově přidané“ je poněkud nedomyšlené. Nebo HBO na nově přidávaných lokalitách nezáleží, což by bylo zvláštní, protože dříve na ně hodně dbalo, což příjemně hřálo na duši.

Co se děje, asi zjistíme až časem.

Nebo to nezjistíme vůbec a až přijde Disney+ a spol., HBO to hodně pocítí!

P. S.: A pak se vám jednou HBO Max na webu zblázní a samovolně se přepne do angličtiny… (rozměrnější snímek ve fotogalerii výše).

 

P. P. S.: „Hubs“? To jako opravdu najednou došla HBO invence? Mimochodem v seznamu rozcestníku chybí Cinemax a přitom tu najdete hodně zajímavý seriál Bojovník. Slovo „Hubs“ pro změnu zase chybělo při webovém přístupu na HBO Max. Člověk je z toho tak nějak jelenem… (Foto je tedy tentokráte z aplikace na WebOS u výborné TV Sencor SLE 65US800, kterou právě testujeme.)