Přibližně čtyři minuty reklam do hodiny bude obsahovat levnější varianta předplatného streamovací služby Netflix, kterou se provozovatel chystá zavést na přelomu roku.
Reklamní spoty půjdou před začátkem pořadu a budou také vkládané dovnitř. Netflix se na reklamním systému dohodl s Microsoftem. Podle agentury Bloomberg by na americkém trhu měla levnější varianta předplatného Netflixu s reklamou vyjít na sedm až devět dolarů (170 až 220 korun), a bude tak pouze o dolar levnější než základní předplatné bez reklamy, za které si služba účtuje 9,99 dolaru (v přepočtu 245 korun). Do konce roku bude předplatné s reklamou zavedené pouze v šesti zemích, zbytek trhů se dočká během příštího roku. Samotný Netflix své plány se zavedením reklamy nekomentoval.
Britové hromadně odhlašují Netflix a spol. Za druhé čtvrtletí šlo o půl milionu domácností
Levnější variantu předplatného s reklamou začal Netflix připravovat po letošním prvním čtvrtletí, kdy poprvé zaznamenal úbytek předplatitelů (přišel o 200 tisíc abonentů). Ještě předtím zveřejnila plán na levnější předplatné s reklamou konkurenční služba Disney+, která ji chce zavést koncem letošního roku. V červnu Disney+ v součtu všech streamovacích služeb svého provozovatele poprvé pokořila Netflix, když vykázala 221,1 milionu předplatitelů, zatímco Netflix jich měl 220,6 milionu. Netflix také připravuje speciální levnější předplatné pro sdílení uživatelských účtů mimo domácnost. Nyní ho testuje ve třech zemích Latinské Ameriky.
Úvodní foto: Netflix