Levnější verzi předplatného s reklamou nabídne Netflix již od 1. listopadu. Inzerentům slibuje, že budou moci oslovit až 40 milionů předplatitelů této levnější verze streamovací služby.
Počínaje letošním listopadem spustí globální streamovací služba Netflix levnější verzi s vkládanými reklamními spoty. Podle deníku Wall Street Journal tak chce předběhnout konkurenční službu Disney+, která plánuje nabídnout levnější verzi streamovací služby s reklamami do konce letošního roku. List uvedl, že manažeři Netflixu a společnosti Microsoft, která bude reklamu na Netflixu zajišťovat, se již sešli s hlavními inzerenty a mediálními agenturami ve Spojených státech a oznámili jim, že ceník inzerce se bude pohybovat okolo 65 dolarů za jeden tisíc diváků. To je výrazně výš než u většiny streamovacích služeb na americkém trhu.
Levnější Netflix? 4 minuty reklam za hodinu Spoty půjdou před a uprostřed pořadů
Oficiálně Netflix plány se spuštěním reklam ve své službě nekomentuje. V červenci firma tvrdila, že se tak stane až na začátku příštího roku, ale zároveň se objevily informace, že do konce roku by tuto variantu měl Netflix zkušebně nabídnout zhruba v tuctu zemí. Podobně ji na třech trzích v Latinské Americe letos testuje zpoplatnění sdílení uživatelského účtu mimo předplatitelskou domácnost. Netflix plánuje prodávat dva druhy reklamních spotů o délce 15 a 30 sekund, které bude zařazovat na začátek a dovnitř pořadů. Mají se ale omezit na maximálně čtyři minuty reklam za hodinu, což je výrazně méně než u lineárního televizního vysílání.
Měsíční předplatné Netflixu s reklamou by se mělo pohybovat mezi 7 a 9 dolary. Bez reklamy nyní stojí 9,99 dolaru měsíčně. Podle Wall Street Journal by se Netflix s reklamou měl nejprve objevit ve Velké Británii, Francii, Německu, Jižní Koreji, Španělsku, Itálii, Austrálii, Kanadě, Brazílii, Mexiku a Japonsku. Zástupci Netflixu nicméně deníku řekli, že vše je zatím ve fázi plánování a provozovatel zatím nepřijal žádné rozhodnutí.
Netflix sídlí ve Varšavě Nová pobočka je pro celý region CEE
Úvodní foto: Netflix CEE