Předplatitelé, kteří zvolí levnější tarif Netflixu s reklamou, se nedostanou až k jedné desetině obsahu, která podle licenčních podmínek neumožňuje zařazovat do tohoto obsahu reklamní sdělení.
Dlouho očekávané předplatné Netflixu s reklamou, které vyjde diváky levněji než nynější tarif Basic pro jedno zařízení, odstartuje 3. listopadu. Česká republika ale v první vlně trhů, kde Netflix novinku zavede, nebude. Novinka se nejprve objeví ve 12 zemích, konkrétně pak v Austrálii, Brazílii, Kanadě, Francii, Německu, Itálii, Japonsku, Jižní Koreji, Mexiku, Španělsku, Velké Británii a Spojených státech. Například v Británii vyjde předplatné s reklamou na 4,99 libry měsíčně, což je v přepočtu 141 korun. Základní tarif pro jedno zařízení bez reklamy nyní stojí 6,99 libry (198 korun). Ve Spojených státech přijde „reklamní“ tarif Netflixu na 6,99 dolaru (177 korun), ve Francii na 5,99 euro (147 korun).
Netflix s reklamou? Do pěti let převáží Bude ho mít skoro 60 % předplatitelů
Reklamu bude Netflix vkládat před začátek pořadu a do jeho průběhu tak, aby nezabrala více než pět minut za hodinu. Reklamní systém Netflixu dodal Microsoft a bude uzpůsoben tak, aby nabízel personalizovanou a tedy co nejlépe cílenou reklamu. Inzerenti zároveň dostanou možnost zabránit tomu, aby se jejich reklamy zobrazovaly u obsahu, který by mohl být v rozporu s jejich značkou, jako jsou například sexuální scény, nahota nebo násilí. Předplatitelé Netflixu s reklamou a také ti, co nyní mají základní tarif Basic, nově získají obsah v HD rozlišení (720p), zatímco dosud ho měli jen ve standardním rozlišení.
Netflix zavedení reklamy dlouho odmítal. Názor změnil po letošním prvním čtvrtletí, kdy mu poprvé meziročně klesl počet předplatitelů a to o 200 tisíc. Další pokles navíc management této streamovací služby předpokládá, což vedlo k poklesu ceny akcií Netflixu. Předplatné s reklamou již nabízí nebo plánují nabídnout konkurenční služby Disney+, HBO Max nebo Paramount+.
Levnější Netflix? 4 minuty reklam za hodinu Spoty půjdou před a uprostřed pořadů