Streamovací služba Netflix se zapojí do panelu BARB, který začal před rokem měřit vedle sledovanosti lineárních televizních kanálů také využívání videoték.
První data má dostat Netflix již 1. listopadu. Od tohoto dne je bude BARB předávat denně i svým klientům, zadavatelům reklamy na britských televizních kanálech. Netflix se dostane do denních přehledů sledovanosti televizních programů a SVOD a AVOD služeb. O zařazení do panelu BARB se Netflix s realizátorem měření domlouval od roku 2019. „Tehdy jsem na konferenci RTS v Cambridge uvítal myšlenku nezávislého měření sledovanosti Netflixu,“ uvedl podle serveru BroadbandTVnews.com viceprezident Netflixu Reed Hastings. „Od té doby jsme s BARB v kontaktu a jsme rádi, že se můžeme stát součástí jejich důvěryhodného měření.“
Netflix s reklamami od 1. listopadu Chce předběhnout Disney+
Před zařazením Netflixu do měření vykazovaly lineární kanály a volně přístupné archivy televizí zhruba dvě třetiny sledovanosti v Británii. Na placené streamovací služby připadala asi šestina sledovanosti. Letos v září Britové věnovali lineárním televizním kanálů v průměru 159 minut denně a streamovacím službám 36 minut denně. BARB se chystá od druhého listopadového týdne zveřejňovat měsíční podíly na sledovanosti u všech televizních skupin a streamovacích služeb, které přesáhnou podíl 0,5 procenta. A v týdenním přehledu 50 nejsledovanějších pořadů už budou i tituly ze streamovacích služeb.
Netflix s reklamou? Do pěti let převáží Bude ho mít skoro 60 % předplatitelů
Úvodní foto: Netflix