Češi 24. prosince tráví sledováním televize přes 6 hodin a Štědrý den patří s železnou pravidelností ke dnům s vůbec nejvyšší sledovaností v roce.
Podle průzkumu společnosti Atmedia, což je obchodní zastupitelství téměř 30 tematických televizních stanic, si v posledních třech letech televizor na Štědrý den zapnulo v průměru 82 % diváků ve věku od 4 let. A jejím sledováním trávili v průměru přes 6 hodin, přičemž rekordní z tohoto pohledu byl rok 2020, kdy doba dosáhla téměř 6,5 hodin.
„Televizní sledovanost na Štědrý den výrazně překračuje celoroční průměr. Televizi si zapíná celkem 8 milionů Čechů a jejím sledováním tráví o 2,5 hodiny déle než v průběhu roku,“ popisuje situaci Pavel Müller, Head of Research & Marketing ve společnosti Atmedia.
Sledování televize na Štědrý den je oblíbenou činností u všech věkových skupin a výjimkou nejsou ani mladší generace. Například v uplynulých třech letech si televizi zapnulo v průměru 65 % diváků ve věku od 15 do 24 let a jejím sledováním strávili přes 3,5 hodiny. Ještě vyšší čísla vidíme ve skupině 25-34 let a před obrazovkami aspoň část Štědrého dne tráví 73 % z nich a televizi sledují téměř 5,5 hodiny. Nejvíce času zde pak tráví diváci ve věku 55–64 let a v průměru to bylo přes 7 hodin.
Vysoké televizní sledovanosti dosahují během Štědrého dne i tematické televizní stanice. Například v loňském roce si aspoň jeden z těchto kanálů zapnulo přes 2,2 milionu diváků ve věku 4+, což bylo v porovnání s celoročním průměrem o 51 % více.