Aplikace Radia.cz pro poslech (nejen) českých rádií je první českou aplikací, kterou si posluchači pustí ve svém autě přes systém Android auto a Apple Carplay, oznámila mediální skupina Media Bohemia.
Vývojáři ze společnosti RadiaCZ, která je součástí mediální skupiny Media Bohemia, vydávají nový update aplikace, jejímž hlavním benefitem je poslech rádií přes systém Android Auto a Apple Carplay v autech. Týden od spuštění si nový update aplikace stáhlo více než 15 tisíc uživatelů. Jde o vůbec první aplikaci v České republice, kterou lze poslouchat v autě přes systémy Android Auto a Carplay. Posluchači tak mohou své oblíbené rádio poslat při cestě autem i v místech mimo dosah jeho vysílání přes FM nebo DAB+ vysílače, musí však mít mobilní signál a fungující mobilní data.
Novinkou je také možnost přepnutí aplikace do HD, jež nabízí vyšší kvalitu než při poslechu z autorádia. Podmínkou je ale přiměřený mobilní datový tarif a dostupnost alespoň 3G signálu. Systémy Android Auto a Carplay jsou součástí mobilních telefonu, musí je ale podporovat i daný automobil. Nejde o jedinou výhodu aplikace Radia.cz. „Poslech probíhá ve formátu AAC, což šetří uživatelům objem přenosu dat, mohou si přidat aplikaci do Widgetů, poslouchat přes Chromecast či Airplay, používat Večerku, která sama vypne poslech. Nově si pak mohou posluchači přidat do seznamu rádií i stream jejich oblíbeného rádia, které není v naší nabídce,“ říká Jakub Šmejkal, projektový manažer společnosti RádiaCZ.
Media Bohemia plánuje do budoucna přidat do aplikace podporu pro hlasové asistenty Siri, Alexa a další. Pokud mají posluchači v systému Android a iOS aplikaci na své ploše a užívají ji, tak se jim již automaticky aktualizuje. Aplikace Radia.cz aktuálně nabízí na sto různých rádií, do kterých se mohou uživatele zaposlouchat, ať už jsou kdekoliv. To se promítá i do statistik poslechovosti. „U všech rádií v MMS je to vesměs stejné, posluchače začneme nabírat kolem šesté ráno, vrchol je kolem deváté hodiny, to vydrží zhruba do oběda, a pak to pomalu začne klesat. Opakem je ale třeba Rádio Humor, které má největší čísla večer a v noci. Průměrná doba poslechu je na každém rádiu jiná, mladší posluchači obvykle neposlouchají tak dlouho a rychle mění rádia,“ přiblížil Jakub Šmejkal.