Všechny tři velké tuzemské televizní skupiny oznámily, že v roce 2022 vykázaly nejlepší výsledky ve sledovanosti. Každá si vybrala taková data, která to potvrzují.
Jako první se k vítězství v roce 2022 přihlásila Česká televize, která hned na Nový rok vydala tiskovou zprávu, v níž oznámila, že se stala popáté v řadě lídrem trhu s nejvyšším podílem na sledovanosti za celý den i v hlavním vysílacím čase. To vše se samozřejmě vztahuje na cílovou skupinu diváků starších 15 let, na kterou ČT cílí. V celodenních číslech Kavčí hory loni dosáhly průměrného podílu 31,47 procenta a v hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin pak 31,19 procenta. „Pod vedením stávajícího generálního ředitele je skupina ČT lídrem trhu posedmé,“ zdůraznila veřejnoprávní televize na začátku roku, kdy Petru Dvořákovi vyprší druhý mandát generálního ředitele a Rada ČT bude volit jeho nástupce.
TV sledovanost v roce 2022? Něco je (opět) špatně: ČT ohlásila drtivé vítězství
Za vítěze loňského roku se ovšem o pouhý den později prohlásila i skupina Nova. Samozřejmě se opírá o výsledky ve „svojí“ cílové skupině diváků od 15 do 54 let. V té dosáhly programy Novy průměrného celodenního podílu na sledovanosti 33,31 procenta. A lídrem byla i v hlavním vysílacím čase s podílem 36,19 procenta. „V celodenním vysílání dosáhly stanice skupiny TV Nova v cílové skupině 4+ průměrného reache (průměrný počet diváků, kteří alespoň tři minuty kontinuálně sledovali dané stanice) 4,190 milionu diváků denně,“ doplnila Nova v oficiální tiskové zprávě, v níž výsledky komentovala programová ředitelka Silvia Majeská a ne novopečený generální ředitel Daniel Grunt.
A do třetice se za vítěze loňského roku prohlásila i FTV Prima, když na sociální síti LinkedIn třetí lednový den oznámila: „Skupina Prima je skokanem roku 2022 s nejvyšším meziročním nárůstem v podílu na sledovanosti ze všech televizních skupin. V cílové skupině 15+ v celodni narostla meziročně o 1,72 p. b. (share 26,90 %), oproti tomu skupina Nova o pouhých 0,08 p. b. (share 26,42 %). Díky tomu skupina Prima v CS 15+ historicky poprvé předstihla konkurenční skupinu Nova.“ Dodejme, že skupina Prima cílí na diváky ve věku 15 až 69 let. Celoroční data za tuto cílovou skupinu ale nijak nekomentovala.
Image by wayhomestudio on Freepik