Video služba odstartovala minulý týden ve středu, „první dojem“ vyšel v pátek a nyní je řada na pár dotazů k provedení a dalším záměrům. Streamovací služba navíc jako první přichází s tzv. hybridní nabídkou předplatného kombinující jisté množství reklamy a levnější předplatné. S tímto tarifem je tu skupina Prima dříve než nadnárodní streamovací služby a navíc začíná doslova na nule!

O nové video službě a zejména o jejím obsahu jsme vás podrobně informovali v reportáži z jejího představení v lednu (odkaz níže) a také v nedávném prvním krátkém praktickém seznámení. Ambicí Prima+ není konkurovat zavedeným světovým video službám, ale zejména zaujmout specifického českého diváka.

Na naše otázky odpovídají Josef Beneš, ředitel VoD Prima, a Nguyen Hung, ředitel vývoje on-line technologií.

Přichází videotéka Prima+ Prý to nebude „žádný Netflix“

Platforma, na které je postavena video služba Prima+, je podle vašich slov interní. Co vás vedlo k tomu, že jste nesáhli po něčem už zavedeném? Česko je ostatně, stejně jako u antivirových programů, v tomto směru velmoc.

NH: Celkovou platformu jsme si strategicky rozdělili na funkční celky nebo komponenty, v nichž jsme si stanovili prioritní úseky, na kterých jsme pracovali s interním týmem vzhledem k synergickým efektům s vysíláním naší televize. Ale zároveň jsme některá řešení vyvíjeli i s externími dodavateli. Například mobilní aplikace, aplikace pro Smart TV a HbbTV.

Řekněte nám, nakolik je vaše platforma škálovatelná? Jaké je například optimální rozmezí jejího použití co do počtu uživatelů a co do počtu současně ji využívajících uživatelů?

Infrastruktura platformy je postavena na globálním cloudovém řešení, abychom mohli flexibilně reagovat na aktuální potřeby a zároveň myslet na budoucí rozvoj produktu.

Jaké máte stanovené cíle co do počtu diváků?

JB: Nemáme pevně stanovená kritéria, ale líbilo by se nám, kdybychom měli 500 000 uživatelů ve verzi Free, kde lidé mohou sledovat obsah zdarma. A ideálně kolem 100 000 platících uživatelů. Tato čísla odhadujeme na základě dosavadního počtu registrací uživatelů iPrima bez reklam a zápůjček videí na iPrima.cz.

Bude se Prima+ rozšiřovat i do dalších zemí?

JB: Našim cílem je český trh, neboť i skupina Prima cílí na českého diváka. Webová stránka primaplus.cz bude samozřejmě dostupná i v zahraničí, ale aplikace pouze v České republice. Formáty natočené podle původního námětu skupiny Prima si mohou pouštět uživatelé z celého světa. Akviziční a licenční videa je možné sledovat pouze v ČR.

Kde jste se inspirovali pro uživatelské rozhraní?

JB: Inspiraci jsme hledali doma i v zahraničí. Naším cílem bylo nabídnout českým divákům moderní a uživatelsky přátelské rozhraní, ve kterém se snadno orientuje každý člen rodiny. V tom mají vysoké standardy především nadnárodní streamovací služby.

Jsou v něm odstraněny vady většiny současných VoD, týkajících se například jazykových mutací, které nejsou vidět před tím, než si pořad pustíte, či neuváděného celkového počtu dílů u nového seriálu pouštěného postupně po jednom?

JB: Dostupnost jazykových verzí intenzivně připravujeme a během následujících týdnů budou k dispozici. Nabídka originálních jazyků s titulky v kombinaci s dabingem bude funkční.

U původní tvorby půjdete cestou „jeden díl týdně“ nebo občas „pustíte vše najednou“?

JB: Stejně jako ostatní streamovací služby máme i my při nasazování prémiových formátů Prima+ Originals pokaždé odlišnou strategii. Zatímco u Bodyguardů a Půlnoční zpovědi bude možné sledovat všechny díly hned při startu, u pořadu Sedm schodů k moci jsme se rozhodli, že budeme nasazovat vždy dva nové premiérové díly týdně po dobu jednoho měsíce.

Původní seriál Bodyguardi je celý ke zhlédnutí hned od spuštění služby.

Přichází Prima+ v rámci uživatelského rozhraní s něčím ojedinělým, či přímo unikátním? Půjdou například filtrovat pořady podle věku, kvality zvuku atd.?

JB: Unikátní je náš „rekomendační“ systém, který bude nabízet obsah na základě sledovanosti, trendujících pořadů či uživatelských preferencí, a to pro každý profil zvlášť. Nabídka obsahu se také dynamicky filtruje podle uživatelského účtu, rozdílně pro Free a placené tarify.

Mluvili jste o rodinných profilech. Půjde vytvořit i ryze dětský? Jak máte zajištěno filtrování obsahu podle věku? Používáte domácí věkové hranice, včetně 15+ a 18+, nebo sázíte na ty zahraniční, resp. americké?

JB: Každý registrovaný uživatel si může vytvořit až pět rodinných personifikovaných profilů s doporučovaným obsahem na míru. V další fázi vývoje webu se určitě se chceme zaměřit na bezpečné sledování pořadů pro ty nejmenší a zajistit nastavení dětských profilů, které dětem umožní zhlédnout bezpečný obsah.

Dostupné předplatitelské balíčky jsou silnou stránkou nové video služby a dokonce v tom má celosvětově premiéru! Vzhledem k počtu vysílaných reklam bychom si ale tipnuli, že zájemců o placené služby bude více než sto tisíc…

Je u vaší video platformy ještě něco, co byste chtěli zdůraznit a nepřišla na to řeč?

JB: Určitě bychom rádi zdůraznili, že Prima+ je jediná flexibilní video služba na českém trhu. Uživatelům umožní konzumovat obsah na základě výběru ze tří tarifů.

  • Základní nabídka Free, která umožňuje přístup do video archivu pořadů skupiny Prima, je zdarma. Registrovaným uživatelům umožní také sledování živého vysílání všech českých stanic skupiny Prima. Vše v SD kvalitě a s reklamou.
  • Rozšířená nabídka Light za 99 Kč měsíčně nabídne uživatelům navíc předpremiéry oblíbených pořadů a seriálů až sedm dní před televizním vysíláním, více než dva tisíce českých i zahraničních titulů a také exkluzivní obsah Prima+ Originals. A to všechno v HD kvalitě a s polovičním objemem reklamy.
  • Tarif Premium za 149 Kč měsíčně obsahuje kompletní nabídku v kvalitě Full HD a zcela bez reklam.

Každý registrovaný uživatel si také může vytvořit až pět rodinných profilů s doporučovaným obsahem na míru. Registrovat je možné rovněž až pět zařízení v domácnosti (Smart TV nebo HbbTV, telefon, počítač či tablet), současně je možné sledovat tři streamy prima+.