Reklama se stane běžnou součástí většiny placených streamovacích služeb, a to už do roku 2025. Uvádí to nejnovější studie NPAW 2023 State of Streaming Advertising and Analytics, jejíž autoři analyzovali data od 250 provozovatelů streamovacích služeb z celého světa.
Z odpovědí na dotazník NPAW vyplynulo, že 76 procent oslovených provozovatelů plánuje zavést reklamu nejpozději v příštím roce. Preferovaným obchodním modelem, který budou tyto služby nabízet svým zákazníkům, bude hybridní nabídka, kdy vedle prémiového předplatného bez reklamy bude existovat i levnější varianta s reklamou. Všichni oslovení se shodli na tom, že zavedení takového modelu má mít za cíl snížení ceny předplatného pro koncové uživatele.
Netflix s reklamou od 3. listopadu V plánu je 12 zemí, Česko mezi nimi není
Aby mohly streamovací služby zavést reklamu, budou potřebovat pokročilé nástroje pro analýzu reklamních spotů od třetích stran, které jim pomohou monitorovat výkon reklamy z pohledu koncového uživatele a porovnat tyto informace se statistikami o uživatelích, jejich chování a preferencemi v rámci obsahu dané streamovací služby, míní Till Sudworth, marketingový ředitel společnosti NPAW. Přibližně polovina streamovacích služeb již využívá nástroj pro analýzu videí od třetích stran, aby sladila výkon svojí platformy a chování jejích uživatelů.
Levnější předplatné s reklamou letos zavedl na několika trzích Netflix a Disney+, plánuje ho také HBO Max. V České republice dosud tyto levnější varianty předplatného nejsou k dispozici.
Image by Freepik