HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) u skupiny Nova obdrží novou poměrně přelomovou funkci plynoucí ze samotné podstaty „červeného tlačítka“. Pro řadu lidí bude nejen zajímavá, ale konec konců i méně vtíravá.
Na podzim minulého roku byla představena funkce Kvízových otázek, která dovolila dotazovat se diváků přímo během vysílání. Nyní byla spuštěna její nadstavba dovolující soutěžit snadněji a elegantněji. Jak vše může vypadat, vidíte na úvodním snímku a i tohle je to, kam HbbTV míří a vlastně vždy mířilo.
Čí bude televizní obrazovka? DVB-I s HbbTV jako nejperspektivnější standardy
„Jsme velmi spokojeni s výsledky této novinky, která nám umožňuje dosáhnout velkého zásahu na televizní obrazovce s vysokou mírou interakce. Díky této funkci můžeme propojit diváky s našimi pořady nebo obchodními partnery,“ doplňuje Iva Dohnálková, Business Development Manager HbbTV.
Jak vidíte ze snímku, soutěžní otázka je ve spodní části televizní obrazovky, kde tolik neruší, reklama je na současnost neotřelá a dokonce i příjemná a pro mnohé zajímavá.
Nova k tomu říká… „Při přepnutí na stanici se divákovi zobrazí soutěžní otázka a divák odpovídá pomocí ovladače. Vyhodnocení probíhá okamžitě, a pokud divák odpoví správně, je přesměrován do aplikace HbbTV popisující další postup, například zanechání telefonního čísla pro slosování.“
Prvním klientem, který novou funkci využil, byl pivovar Zlatý bažant, s nímž měli diváci možnost soutěžit o 100 plechovek piva. Výsledkem byly, v daný čas, odpovědi od 2,46 % diváků, zaznamenáno bylo téměř 11.000 správných a 58 % odpovídajících zanechalo telefonní číslo pro účely slosování (údaje Skupiny Nova).