Pokles televizní sledovanosti je prý v průběhu letních měsíců pravidlem. Za posledních 5 let byl, podle Atmedie, čas trávený sledováním televize v červenci a srpnu oproti celoročnímu průměru nižší o téměř jednu pětinu.
Mediální zastupitelství Atmedia přichází s daty elektronického měření televizní sledovanosti v průběhu letních měsíců. A jak se jí dařilo? Pravidelně lze pozorovat hned dva jevy: jednak v červenci a srpnu tráví čeští diváci sledováním televize nejméně času z celého roku a jednak mění své návyky. V tomto období lze totiž, podle průzkumu, pozorovat zvýšený zájem o tematické televizní stanice.
Češi milují televizní dokumenty Vyplývá to z průzkumu Atmedia
Pravidlo nižší televizní sledovanosti potvrzují i letošní data a diváci ve skupině 15-69 let trávili sledováním TV v průměru 2 hodiny a 35 minut denně, zatímco od ledna do června to byly v průměru 3 hod., 10 min. Televizní sledovanost ale byla přes letní prázdniny nižší ve všech věkových kategoriích. Například ve věku 15-24 let o 13 %, oproti 1. pololetí, a v cílové skupině (CS) 35-44 let o 25 %.
Tematické TV stanice z portfolia Atmedie dosáhly za červenec a srpen podíl na sledovanosti, v cílové skupině 15-69, plných 5,9%. Červenec se tak společně s červnem a dubnem 2023 zařadil k měsícům v nichž bylo dosaženo zhruba šesti procentního podílu na sledovanosti. Alespoň jednu z 24 měřených stanic si v červenci a srpnu pustilo 64 % diváků, přičemž jejich sledováním strávili v průměru 1 hodinu a 10 minut denně.
K historicky nejvyšším číslům pomohly především placené filmové a seriálové televizní stanice. Během července a srpna stoupl celkový podíl na sledovanosti, v porovnání s první polovinou roku, například u AMC, Canal+ Action, CS Film, či FilmBoxu o 5 % (CS 15-69).
Diváci v tomto období také vyhledávali české a zahraniční filmy a k nejsledovanějším se zařadili Černí baroni (JOJ Cinema), Teroristka (FilmBox) , Pyšná princezna (CS Film), Fantomas (AMC) nebo Pád Londýna (JOJ Cinema).
V průběhu letních prázdnin také pravidelně roste zájem o dětské televizní stanice. Například celkový podíl na sledovanosti placených kanálů Disney Channel a Minimax vzrostl v porovnání s 1. polovinou 2023 v cílové skupině 4-14 let o značných 26 %.
Všechny údaje k CS pocházejí od ATO – Nielsen, infografika: Atmedia.