Mediální zastupitelství oznámilo, že – citujeme – „…v reakci na vývoj TV trhu změní v roce 2024 obchodní cílovou skupinu a zdraží televizní reklamu o 15 až 20 %.“
Firma, která letos oslavila 15 let svého působení na českém trhu, představila obchodní politiku pro příští rok. A také oznámila, že… „Vzhledem k přetrvávající vysoké poptávce po televizní reklamě v příštím roce zdraží reklamní prostor na zastupovaných tematických kanálech v průměru o 15 až 20 %.“ Vedle toho rovněž plánuje dále rozšířit seznam zastupovaných tematických stanic, a to už příští rok na jaře.
Za sledování reklam na VOD chtějí Češi slevu 56 % diváků by reklama neodradila
Poptávka po televizní reklamě je tak vysoká, že prý má zastupitelství téměř po celý rok reklamní prostor zcela vyprodán a v exponovaných měsících „…musíme řadu klientů odmítat“.
„Za tímto rozhodnutím stojí nejen vyprodaný reklamní prostor, ale také vysoká míra inflace, která přináší vyšší náklady tematickým TV stanicím, které obchodně zastupujeme,“ vysvětluje Michaela Suráková a dodává, že společnost také více investuje do řízení reklamních kampaní tak, aby se reklamní prostor využíval co nejefektivněji.
Vedle toho Atmedia změní cílovou skupinu. Posouvá totiž spodní věkovou hranici o tři roky, takže jde z CS 15-69 na CS 18 až 69 let. Do příštího roku pak firma vstupuje s 24měřenými tematickými televizními stanicemi a čtyřmi obchodními balíčky. V letošním roce se portfolio rozrostlo o stanice Canal+ Action a Spektrum Home.