Konec streamovací služby HBO Max v současné podobě se blíží. Už na jaře 2024 ji na českém trhu, ale i v celé střední a východní Evropě, Skandinávii, Španělsku, Portugalsku a Nizozemsku nahradí nová služba Max. Později v roce 2024 bude následovat Francie a Belgie.
Pro české předplatitele HBO Max je důležité, že zavedením služby Max dojde i k jejímu obsahovému rozšíření. Kromě dosavadního obsahu HBO a spřízněných studií absorbuje také službu Discovery+ a nově nabídne také živé přenosy sportovních událostí prostřednictvím lineárních televizních kanálů WBD Eurosport. Ty by měly být velkou konkurenční výhodou Maxu, protože Netflix nebo Disney+ podobnou službu nenabízí a z tuzemských placených streamovacích služeb se na sport zaměřuje pouze lokalizovaná verze Canal+ a částečně Voyo od skupiny Nova, které v rámci své nabídky streamuje kanály Nova Sport 1 a Nova Sport 2 (všechny čtyři kanály Nova Sport ale diváci získají jen v rámci IPTV služeb).
HBO Max končí, ať žije MAX! Jak se změna dotkne předplatitelů?
Změna přichází pouhé dva roky po startu HBO Max
Vstupu Eurosportu do služby Max předcházelo ukončení streamovací platformy Eurosport Player, k němuž došlo v polovině ledna letošního roku. Od té doby lze streamy kanálů Eurosport sledovat jen v rámci webu Eurosportu. Je to však jen dočasné řešení do doby, než v Evropě dojde k přeměně streamovací služby HBO Max na Max. Zajímavé je, že Česko bude společně s výše jmenovanými zeměmi v první vlně spouštění nové služby v Evropě (celkem se to bude týkat 22 zemí). K proměně HBO Max na Max dojde pouhé dva roky poté, co HBO Max nahradilo na českém trhu službu HBO GO. Tímto krokem si HBO slibovalo výrazný nárůst počtu předplatitelů, k tomu však nedošlo a služba se od počátku potýkala s technickými problémy. Později se na jejích výsledcích negativně projevilo rušení evropských produkcí.
Překvapivý byl i prodej ještě neodvysílaných premiérových středoevropských seriálů HBO konkurenční službě SkyShowtime, která však ani tímto krokem nedocílila toho, aby na českém trhu hrála důležitější roli. HBO Max se i přes všechny problémy drží mezi pěticí nejvyužívanějších placených streamovacích služeb v Česku společně s Netflixem, Voyem, Disney+ a Prima+. A zdá se, že bude po Prima+ patrně druhým streamerem, který na českom trhu nabídne i levnější tarify s reklamou. Na americkém trhu, kde Max odstartoval letos 23. května, nahradily původní jedno předplatné tři tarify, které se liší nejen podílem reklamy, ale také technickými parametry. Je velmi pravděpodobné, že stejné tarify Max zavede i po startu v Evropě, český trh nevyjímaje.
Rok HBO Max v Česku: co uspělo? Nejsledovanější filmy a seriály
Nabídne Max tři tarify jako na americkém trhu?
Ve Spojených státech jde o tarif Max Ad-Lite, který obsahuje reklamu, umožňuje souběžné sledování na dvou zařízeních, nabízí obsah v rozlišení 1080p (Full HD), prostorový zvuk 5.1, ale uživatel si nemůže stahovat obsah do svého zařízení a sledovat ho offline. Prostřední tarif Max Ad Free je prostý reklamy, nabízí stejné technické parametry jako tarif Max Ad-Lite, ale umožňuje měsíčně stáhnout 30 pořadů do zařízení a sledovat je offline. A konečně nejvyšší tarif Max Ultimate Ad Free je také bez reklamy, umožňuje souběžné sledování na čtyřech zařízeních, obsah nabízí až v rozlišení Ultra HD/4K se zvukem Dolby Atmos a předplatitel si může měsíčně stáhnout až 100 pořadů a přehrávat si je offline.
Cenově vychází nejlevnější tarif Max Ad-Lite na 9,99 dolaru měsíčně (v přepočtu 224 korun) nebo 99,99 dolaru ročně (2244 korun). Tarif Max Ad Free vyjde na 15,99 dolaru měsíčně (359 korun) nebo 149.99 dolaru ročně (3366 korun) a tarif Max Ultimate Ad Free stojí 19 dolarů měsíčně (426 korun) nebo 199,99 dolaru ročně (4488 korun). Cenotvorba pro středo a východoevropské trhy ale bude patrně jiná, vždyť HBO Max v tuzemsku stojí měsíčně 199 korun a v případně ročního předplatného 1590 korun. Zajímavé je, že majitel HBO Max, společnost Warner Bros Discovery, zatím neoznámila termín startu nové služby Max ve Velké Británii, Německu a Itálii. Údajně to souvisí s lukrativními smlouvami o spolupráci s mediálním gigantem Sky.
Úvodní foto: Warner Bros Discovery