Na větší minimalismus vsadil zpravodajský kanál CNN Prima News při úpravách staniční grafiky, s nimiž vyjel do vysílání v neděli 18. února.
Grafický upgrade zpravodajských pořadů se dotknul Hlavních zpráv, kontinuálního zpravodajství, Sportu i Počasí a nabízí nové pojetí studia, včetně znělek jednotlivých pořadů. Grafický tým Petra Závorky změny konzultoval s redakcí i americkou CNN. Práce probíhaly několik měsíců a výsledkem je maximální přehlednost a využití aktuálních trendů ve světě televizního zpravodajství. Nový design se ve vysílání CNN Prima News objevuje po celý den a snaží se vysvětlit složitá zpravodajská témata co nejjednodušší cestou tak, aby se v nich diváci co nejrychleji zorientovali.
„Dlouhodobě říkáme, že ve vysílání CNN Prima News nechceme pouze stroze konstatovat, co se děje, ale chceme vysvětlovat divákům, proč se to děje, a hlavně – jak to ovlivní jejich životy. Proto jsme se posledních několik měsíců věnovali grafickému pojetí našich zpravodajských pořadů. Aby grafika byla jasnější, výstižnější a pro diváky přehlednější, abychom mohli atraktivně prezentovat a vysvětlovat i komplikovaná témata, která ale mají zásadní vliv na naše životy,“ vysvětlil šéfredaktor zpravodajství a publicistiky CNN Prima News Tomáš Vojáček.
Na obrazovce se častěji objevuje logo americké CNN
Nové grafické pojetí vychází z konceptu, který CNN Prima News úspěšně využívala u volebních speciálů v loňském roce. Ty se snažily i díky využití know-how z americké CNN maximálně využít potenciál moderního dvoupatrového zpravodajského studia, které nemá v Česku obdoby. Nová grafická identita vychází z unikátního propojení značek Prima a CNN.
„Nabízíme zpravodajství určené českým divákům, reflektující jejich potřeby a témata, která ovlivňují jejich každodenní život, ale jsou zasazena do globálního kontextu za použití nejmodernějších postupů, které pravidelně diskutujeme s kolegy ze CNN. Naplno výhody a možnosti tohoto spojení diváci uvidí u našeho vysílání věnovaného americkým prezidentským volbám, ale bude se výrazně prolínat i do našeho každodenního zpravodajství i dalších speciálních projektů,“ uvedl Vojáček.
Grafické inovace se objeví i v řadě speciálních vysílání v rámci letošního supervolebního roku. CNN Prima News bude u všech letošních voleb se zásadním významem pro Česko, ať už jde o americké prezidentské volby a primárky, březnové prezidentské volby v Rusku a následně na Slovensku i volby do Evropského parlamentu a české krajské a senátní volby. Nová grafika si odbyla premiéru v neděli 18. února v hlavní zpravodajské relaci Hlavní zprávy, kterou nově uvádí futuristické hodiny odpočítávající poslední vteřiny před začátkem relace v 18:55. Stejně tak jako Hlavní zprávy otevírá rafička hodin ve znělce okna s nespočtem zásadních zpráv a informací z celého světa.
Nové využití LED obrazovek od Samsungu
Zásadní posun v grafice i pojetí studia se týká kontinuálních Zpráv, které diváky CNN Prima News provází během celého dne až do nočních hodin. Znělce nově vévodí logo CNN skrývající v sobě miniatury zpráv z domova i celého světa. Znatelným faceliftem prošla i veškerá grafika studia, která je nyní vizuálně celistvější a výrazně podpořila lepší čitelnost a srozumitelnost pro diváky, uvedla Prima. Studio je také vizuálně rozděleno na denní a noční část. Televize také upravila způsob využití velkých LED obrazovek, které pro stanici připravila a instalovala společnost Samsung.
„V našich projekcích v novém grafickém designu CNN Prima News jsme přešli na plnoformátové využití LED obrazovky, což znamená, že grafika nyní pokrývá celou plochu pro maximálně působivou prezentaci. Současně jsme zavedli světlejší barevnou paletu, která zlepšuje čitelnost a přispívá k celkové přístupnosti a srozumitelnosti prezentovaného obsahu. Velké díky patří celému našemu týmu talentovaných grafiků za skvěle odvedenou práci na novém designu,“ říká vedoucí grafického oddělení CNN Prima News Petr Závorka.
Znělka Sportu se v duchu již zmíněných pořadů přiklání k minimalismu. Nepostrádá ovšem dynamiku sportu vlastní. Jako hlavní symboly jsou zde zvoleny míče a puk jakožto odkaz na divácky nejpopulárnější disciplíny v Česku. Změny se dotkly také Počasí. Nové minimalistické znělce vévodí virtuální průhledná kostka, ve které se postupně střídají nespoutané živly ovlivňující každodenní život nás všech.
Úvodní foto: CNN Prima News
škoda, že neupravili i ony nabubřelé a honosné znělky
za mě se to prostě nedá poslouchat