19. ročník odborné konference se uskuteční ve čtvrtek 13. června v Kongresovém sálu České televize v Praze na Kavčích horách.
Nejen za televizní nebo rozhlasový přijímač, ale i za internetové připojení by se měl nově platit televizní a rozhlasový poplatek. Tedy alespoň v případě, že Parlament schválí vládní novelu zákona o koncesionářských poplatcích, která kromě navýšení poplatků a jejich indexaci v závislosti na výši inflace přináší i novou definici koncesionáře. Těžce vypracovaný kompromis, do kterého promluvily zájmy komerčních médií, bude jedním z témat 19. ročního odborné konference DIGIMEDIA 2024, který se uskuteční ve čtvrtek 13. června v Kongresovém sálu České televize v Praze na Kavčích horách.
Debaty se zúčastní generální ředitelé České televize Jan Souček a Českého rozhlasu René Zavoral, ředitel Evropské vysílací unie (EBU) pro regulaci a právní záležitosti Richard Burnley, prezidentka Asociace komerčních televizí Klára Brachtlová a generální ředitel televize Óčko Štěpán Wolde. „Vládní návrh úpravy financování médií veřejné služby představilo ministerstvo kultury necelý měsíc před konáním letošní DIGIMEDIE a stále budí vášně. Mezi nejdiskutovanější novinky patří rozšíření definice plátce koncesionářského poplatku i na domácnosti s internetovým připojením, omezení sponzoringu ve vysílání České televize a Českého rozhlasu a zákaz internetové reklamy u těchto médií,“ říká Pavel Brabec, prezident Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace, která je pořadatelem konference DIGIMEDIA 2024.
O čem bude DIGIMEDIA 2024? Letos kromě jiného o umělé inteligenci
Co budou obsahovat memoranda o veřejné službě?
Součástí kompromisu s komerčními médii je i příslib vzniku memorand o veřejné službě, která mají každých pět let definovat, co mají Česká televize a Český rozhlas za koncesionářské poplatky poskytovat veřejnosti. Návrh memorand mají předkládat generální ředitelé obou veřejnoprávních médií, ale ve veřejných konzultacích se k nim budou moci vyjádřit i komerční média. Těm se už podařilo prosadit zrušení internetové reklamy na webech ČT a ČRo a snížení podílu sponzoringu ve vysílání, usilovala však také o výrazné omezení nebo konec reklamy na obou veřejnoprávních médiích. V případě ČT by to ale znamenalo výpadek příjmů Státního fondu kultury a Státního fondu pro podporu a rozvoj české kinematografie, které jsou na reklamních výnosech ČT přímo závislé.
Konference DIGIMEDIA 2024 se koná pod zástitou ministrů průmyslu a obchodu Jozefa Síkely a kultury Jana Baxy, Českého telekomunikačního úřadu, Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, senátora Davida Smoljaka a generálního ředitele České televize Jana Součka. Hlavními partnery akce jsou České Radiokomunikace, Český rozhlas, Český telekomunikační úřad a společnost Digital Broadcasting, mediálními partnery časopis Marketing a Media, weby MediaGuru.cz, Televizniweb.cz, ICT Network News a B2B Network News z vydavatelství Averia Ltd.
Richard Burnley z EBU hostem DIGIMEDIE 2024 Promluví o financování médií veřejné služby