Rok 2024 má být rokem oživení nákupu rozměrných úhlopříček, který se odstartoval během epidemie kovidu. Podle předpovědi by mělo být „…taženo sportovními událostmi a inovativními výrobními strategiemi.“
Sportovní události jsou evidentní a jde zejména o olympijské hry, napomoci ale zjevně může i současné hokejové Mistrovství světa následované fotbalovým Euro 2024 v červnu. Co se týče výroby, potažmo technologií, zde půjde minimálně o vyšší zapojení umělé inteligence, která má velmi příznivý vliv na kvalitu obrazu mj. při převodu z nízkých a nižších rozlišení a vysílacích toků.
Co nás čeká s příchodem MAX? Sportovní přenosy, ale i konec sdílení hesel
Podle nejnovějšího průzkumu společnosti Omdia se očekává, že celkové dodávky velkoplošných displejů, včetně televizorů LCD a OLED, výrazně porostou. Meziroční nárůst (vždy 2023-2024) je odhadován na 7,4 %, růst plochy obrazovky na 11,1 %.
„Po období v němž se během pandemie kovidu v letech 2020 a 2021 poptávka po obrazovkách pro IT a TV zvyšovala a poté se v letech 2022 a 2023 zmrazila, nyní výrobci očekávají oživení,“ říká Peter Su, starší analytik sekce Displays společnosti Omdia. Ta očekává, že se letos nabídka a poptávka vyrovná, a to zejména ve druhé polovině roku.
Omdia rovněž avizuje, že například dodávky displejů LCD s úhlopříčkou 98 palců (249 cm) a větších dosáhnou na 1,17 mil. kusů, oproti 0,65 mil. v roce 2023. To představuje meziroční nárůst o 81,6 %.