Dlouhodobě nejprodávanější značka televizorů v Česku, Samsung, se loni propadla ve znalosti u spotřebitelů na druhé místo. Jedničkou je překvapivě stalo Sony, které se probojovalo z předloňského čtvrtého místa na první. Samsung také nebyl největším inzerentem v segmentu výrobců televizorů, přeskočila ho čínská TCL, vyplývá ze společné zprávy výzkumných společností NADA Research a Nielsen.

Tvůrci analýzy upozorňují, že český trh s televizory prochází zajímavým vývojem, což dokládají investice do reklamní komunikace. Když sečetli přímé výdaje výrobců jednotlivých televizních značek do reklamy, aniž by započetli reklamy širokosortimentních prodejců, ve kterých se mezi dalšími typy zboží objevují i televizory, vyšel jim jako jednoznačný vítěz TCL. V hrubých výdajích do reklamy v ceníkových cenách loni investoval 50,354 milionů korun, zatímco druhý Samsung o poznání méně: 8,325 milionu korun. Následovalo JVC (4,266 milionu korun), Sencor (3,99 milionu korun) a Hisense (3,692 milionu korun).

Televizory Samsung 2024? Máme pro vás všechny řady i jejich parametry

Výdaje TCL na reklamu byly šestinásobné oproti Samsungu

TCL investovalo do reklamy více než šestkrát tolik co druhý Samsung, což naznačuje silnou strategii pro získání většího podílu na českém trhu, konstatuje NADA Research a Nielsen. Již zavedené značky jako Sony, Samsung nebo LG si však podle nich alespoň ve znalosti prozatím drží pevnou pozici. „Sony pravděpodobně těží i z asociace se svými dalšími produktovými řadami, jako jsou herní konzole PlayStation,“ míní Martin Chalupník z NADA Research. Právě Sony překvapivě přeskákalo všechny ostatní značky a loni se stalo nejznámějším výrobcem televizorů v Česku, přičemž Samsung byl druhý a LG třetí.

„Celkově data naznačují dynamický vývoj na trhu s televizory, kde tradiční lídři čelí rostoucí konkurenci nových hráčů,“ konstatují agentury NADA Research a Nielsen. Zveřejněný žebříček ale nekoresponduje se skutečným podílem jednotlivých výrobců televizorů na českém trhu v pohledu počtu prodaných televizorů a tržeb. Tomu dlouhodobě kraluje Samsung následovaný LG. Sami výrobci navíc sledují trendy v několika segmentech různých typů televizorů podle jejich ceny, velikosti úhlopříčky nebo typu obrazovky.

TCL je dvojkou ve výrobě televizí Vyplývá to z Omdia Global TV Sets Reportu 2023

Úvodní foto: Samsung