Komunikační platformě IceWarp se loni nejvíc dařilo v Česku, USA a Itálii. Mezi její největší zákazníky patřil americký Ford či ugandská pobočka Prudential.
Domovská Česká republika loni generovala největší počet zákazníků komunikační platformy IceWarp, která nabízí cenově výhodnější alternativu ke globálním službám Microsoft 365 či Google Workspace. Na tuzemsko připadalo 28,9 % klientů IceWarpu, druhým nejúspěšnějším trhem byly Spojené státy (14,7 %) následované Itálií (11,16 %), Německem (6,89 %) a Slovenskem (3,14 %). Oborově více než třetina zákazníků IceWarpu pocházela od IT společností (39 %), s velkým odstupem následovaly výrobní společnosti (9 %) a firmy z oboru marketing a media (9 %).
Nevěříte AI, ale potřebujete ji? IceWarp chystá privátní AI modely pro firmy
IceWarp používá i FN Bulovka nebo Madeta
„Na počtu konkrétních uživatelů IceWarpu je vidět dominantní postavení IT společností, protože na ně připadalo 54 % všech aktivovaných uživatelských účtů. Necelá pětina (18 %) pak připadala na finanční společnosti a skoro desetina (9 %) na zábavní průmysl,“ popisuje Adam Paclt, generální ředitel společnosti IceWarp. Co se týká objemu kontraktů, na ty globálně vedly veřejné zakázky od státních institucí. Z komerčních zákazníků pak jednoznačně americká automobilka Ford, která od IceWarpu využívá e-mailové služby. Zásadní roli sehrála i společnost IceWarp Middle East řízená z indické pobočky IceWarpu a mezi TOP zákazníky patřil i švýcarský energetický koncern WWZ AG a ugandská pojišťovna Prudential Assurance Uganda Limited.
Na českém trhu využívají IceWarp především menší a střední firmy, na které připadají takřka tři čtvrtiny všech zákazníků. Více než čtyři z deseti klientů IceWarpu (43,2 %) v Česku tvoří firmy s jedním až 50 zaměstnanci, více než čtvrtinu (27,6 %) pak středně velké podniky s 51 až 200 zaměstnanci. IceWarp ale využívají i velké korporace, vůbec největším českým zákazníkem je pak společnost SH.cz, následovaná firmami Kapitol, Ipexo, Madeta či Fakultní nemocnice Bulovka a Slezská nemocnice v Opavě.
Český IceWarp proniká na americký trh, bez lokálního partnera by to ale nešlo
V porovnání s konkurencí vychází nejvýhodněji
„Oborově v Česku využívají IceWarp především výrobní závody nebo poskytovatelé hostingových služeb, jako je Loopia Group, majitel Active24. Důležitý podíl mají také IT společnosti, mezi kterými vede SH.cz, poskytovatel serverů, administrace, konektivity a bezpečnosti, a hojně je naše platforma zastoupená také v nemocnicích a dalších zdravotnických zařízeních, a u místních samospráv. Například městská část Brno-střed využívá hned 1000 licencí,“ vypočítává Adam Paclt. Zákazníci na IceWarpu oceňují jeho přehlednost a intuitivnost, dále fakt, že nabízí všechny funkce v rámci jednoho okna prohlížeče a umožňuje sdílet vše potřebné i s uživateli, kteří tuto platformu nepoužívají. V neposlední řadě pak hraje důležitou roli i cena této platformy, která je poloviční až třetinová oproti globálním službám Microsoft 365, Microsoft Exchange, Google Workspace nebo Zimbra.
Balík IceWarp obsahuje e-mail, TeamChat pro hromadné úpravy dokumentů a projektové místnosti, videokonferenci pro až 1000 účastníků bez nutnosti stahování jakýchkoli doplňků, správu dokumentů a Dashboard, který představuje jakousi plochu počítače, která s uživatelem cestuje ze zařízení do zařízení. Platforma může fungovat jako cloudová aplikace s úložištěm 1 TB nebo on-premise řešení, kdy jsou data ukládána na serveru zákazníka. Uživatelé ChatGPT si pak mohou v IceWarpu aktivovat modul pro využívání AI.