Klíčem mají být nejen streamovací služby, ale také agresivní cenová politika největších čínských výrobců, jako jsou Hisense a TCL. Do budoucna má ale také pomoci nová videotéka Oneplay.

Podle údajů Datartu došlo v uplynulém roce k meziročnímu (tedy mezi 2023/24) nárůstu prodejů televizorů o plných 6 % na 606.000 kusů. Klíčovým hybatelem má být značný rozmach nejrůznějších streamovacích platforem, který urychluje potřebu výměny zastaralých televizorů za nové tak zvaně chytré. Jsou však i další faktory.

Prodej televizorů na desetiletém minimu Odhad je 202 milionů přijímačů

„Většina z nás je od mala zvyklá sledovat audiovizuální obsah právě v televizoru. Ačkoliv se tedy mnozí postupně odklánějí od klasického televizního vysílání směrem ke streamingu a on-line obsahu, samotnému televizoru zůstávají věrní dál. Ukazuje se navíc, že rozmach streamovacích služeb posiluje poptávku po nových chytrých přijímačích, na kterých je možné obsah streamovat, aniž by k tomu byly potřeba set-top-boxy nebo další dodatečná zařízení,“ vysvětluje Michal Novák, produktový manažer spotřební elektroniky společnosti Datart.

Trend obměny starších zařízení za nové by měl pokračovat i nadále. Podle údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ) z roku 2024 má totiž „chytrý televizor“ jen asi polovina domácností (48,4 %).

Podle Datartu, prodejům vládnou tzv. Smart TV s ultra vysokým rozlišením a obrazovkou OLED nebo LCD (QLED). Spolu s tím také prodejce eviduje zvýšenou poptávku po rozměrnějších úhlopříčkách (poznámka autora článku: bez specifikace velikosti) a přijímačích s podsvícením Mini LED. To ještě před několika lety bylo dostupné jen v nejvyšší třídě.

Úvodní foto: DATART