Meziroční nárůst realizovaných kampaní představoval 340 % a inzerenti v nich využívají všechny dostupné reklamní formáty, které jim hybridní televize poskytuje.
Skupina Prima zaznamenala v 1. pololetí roku významný nárůst počtu klientů, kteří své reklamní kampaně realizují prostřednictvím hybridního televizního vysílání HbbTV, tedy u nás tolik populárního „červeného tlačítka“. Jeho obliba na straně uživatelské v meziročním srovnání aplikace iPrima, která přináší archiv televizní skupiny, narostla o 14 %.
K TÉMATU:
- HbbTV je jako reklamní prostor stále zajímavější
- HbbTV Creator FTV Prima nyní zvládá i sběr kontaktů na uživatele přes chytrý televizor
„Velmi nás těší, že si klienti našli cestu k novým reklamním formátům, které HbbTV nabízí, ale ještě větší radost nám dělá fakt, že se klienti k reklamě v HbbTV vracejí,“ říká Iva Nesrstová, produktová manažerka HbbTV FTV Prima.
Největší nárůst inzerentů zaznamenal reklamní formát zvaný switch-in, který se divákům zobrazí v podobě červeného tlačítka po přepnutí na stanici a který také dovoluje interakci s divákem. Za první pololetí tohoto roku počet takových kampaní stoupl o 429 %.
Tak si tak říkám, kdy přijde ta doba, že HbbTV funkce bude nedilnou součástí všech přijímačů a nepůjde ani vypnout … 🙂 V tomto světle je pak aktuální vybírání set top boxu s HbbTV úsměvné 😉
Tak to myslím nehrozí. Vezměte to tak, že dříve HbbTV často vůbec nešlo ani nastavit, ani vypnout. Dnes už jde u některých výrobců vypnout i na jediném kanálu (Philips), jiní ho pro jistotu vůbec při instalaci neřeší (Samsung) a další nabízejí majiteli TV celkové zapnutí a vypnutí funkce jako takové.
Podle mého mohou výrobci HbbTV omezit (Samsung), ale zcela odstranit si tuto funkci žádný nedovolí. Tlak na ně by byl pak příliš velký.
Já to právě myslel tak, že HbbTV bude trvale zapnuté, aby bylo možné inzerci doručovat stále a všem i tímto distribučním kanálem 🙂 Ale vše myšleno v nadsázce, zatím dokážeme tv přístroj od internetu bez komplikací odříznout, leda by nám budoucí vývoj přinesl přístroje s např. integrovaným 5G internetem i eSIM 🙂
Už chápu. Dnes je to tak, že někteří výrobci skutečně dávají možnost jednak vyčistit cookies, jednak vypnout reklamni obsah. Nikdy jsem to s modernim CZ HbbTV netestoval a tak je otázkou, zda by napr. tako Prima vubec chodila.
Jinak HbbTV bylo trvale zapnute ze zacatku. Dnes uz napr. i Philips (TP Vision) dava na konci instalacniho procesu moznost HbbTV zcela vypnout, coz mi prijde minimalne zajimave.
Ano, je to neustálý vývoj, jde o to, kam až to reklamní trh posune, vše má své hranice a pokud by už určité diváky množství reklam na ně se valící z obrazovky (ať už samotné reklamní bloky, vyskakujcí obrazové upoutávky ala HbbTV či samotné aktivní HbbTV) začalo obtěžovat, možná místo hledání volby jak vynout HbbTV vypnou samotnou TV … 😉 A to neplatí jen pro komerčni stanice, ona nám to někdy začíná ukazovat i ta veřejnoprávní.
Osobně mám proto rád nad zařízeními kontrolu a nastavení podle vlastních požadavků.