Nová organizace by měla existovat vedle Asociace televizních organizací (ATO), v níž je i Česká televize a další subjekty, a jež realizuje projekt elektronického měření sledovanosti.
Novou Asociaci komerčních televizí (AKTV) se chystají tento týden představit dvě nejsilnější komerční televizní skupiny v zemi, Nova s Primou. Podle serveru MediaGuru.cz má nový subjekt hájit zájmy výlučně komerčních televizí v čele právě s televizními skupinami Nova a Prima. AKTV tento týden představí zakládající členy a také cíle a konkrétní aktivity asociace. MediaGuru.cz zveřejnil logo nové asociace, které dosud není registrováno u Úřadu průmyslového vlastnictví.
AKTV zatím nemá funkční ani web. Doménu aktv.cz vlastní od loňského listopadu vydavatelství Mafra. To je sice také aktivní v televizním vysílání, vlastní hudební kanály Óčko, ty však nejsou v souvislosti s nově vznikající asociací zmiňovány (podle informací serveru Televizníweb.cz ale Óčko členem nové asoaciace bude). AKTV vzniká v době, kdy reálně začíná přechod na nový typ zemského digitálního televizního vysílání DVB-T2. Nova s Primou podmiňují vstup do nových multiplexů kódováním signálu a zpoplatněním příjmu minimálně HD verzí svých programů.
Televizní vysílatele dosud sdružovala pouze Asociace televizních organizací (ATO), která vznikla kvůli realizaci jednotného elektronického měření sledovanosti pomocí peoplemetrů. Členy ATO jsou Česká televize, FTV Prima, TV Nova, Asociace mediálních agentur, Atmedia Czech, Stanice O (Óčko), Barrandov Televizní Studio a Asociace producentů v audiovizi. Zkratku AKTV v minulosti používala Asociace krajských televizí, která měla oficiální internetové stránky na adrese www.aktv.cz. V současnosti však nejsou funkční.