Televize jako taková je v českých domácnostech pořád dominantním médiem. Denně si ji pustí téměř 70 % obyvatelstva a jejím sledováním tráví přes 3,5 hodiny.
Zdaleka nejsledovanějším žánrem jsou seriály následované filmy. Z celkového času, který Češi stráví před televizí, věnují seriálům a filmům 46 %, což Pavel Müller, šéf oddělení Head of Research & Marketing společnosti Atmedia komentuje slovy… „Češi byli, jsou a budou národem seriálových a filmových fanoušků. To je ostatně vidět i na nárůstu počtu seriálových a filmových tematických stanic, které jdou divákům svou obsahovou nabídkou naproti. Obliba těchto televizních stanic kontinuálně roste.“
Dalšími populárními žánry jsou zábavné pořady, které se podílejí na celkové sledovanosti 14 % a zpravodajství, mající podíl 12 %. Z údajů rovněž vyplývá, že se divácké návyky, co do obliby programových žánrů, v čase příliš nemění a ženy a muži se od sebe moc neliší. Zajímavé jsou ale rozdíly mezi věkovými skupinami. Filmům a seriálům patří nejvyšší podíl na sledovanosti napříč věkovými skupinami, u mladších diváků ve věku 15–34 let je však v porovnání s ostatními nejvyšší – 54 %. Výrazně nižší je pak u těchto diváků sledovanost zpravodajských pořady (pouze 7 %).
Zdrojem všech uvedených výsledků je oficiální elektronické měření televizní sledovanosti ATO – Nielsen Admosphere provedené mezi červencem 2019 a červnem 2020.