Zájem o placené video služby provozované přes televizory v posledních letech významně roste. Značka hodlá také nabídnout řadu nových aplikací, jako třeba Oktagon.TV.
Společnost Samsung Electronics Czech and Slovak oznámila, že podle vlastních statistik loni zaznamenala významný nárůst počtu uživatelů placených streamovacích služeb a tzv. operátorských IPTV. Například služby IPTV mobilních operátorů si na českém a slovenském trhu v roce 2021 meziročně polepšily o 85 % (uživatelů), placené streamovací služby pak o 80 %. Hudební aplikace, podle Samsungu, narostly o 75 % a klasické služby IPTV o 40 %. Naopak lokální zpravodajské aplikace zaznamenaly meziroční pokles 15 %, konkrétně Lidovky.cz přišly o 30 % uživatelů a iDnes.cz o 20 %. Mírný růst o 10 % zaznamenal jen iSport.cz.
Uvažujete o koupi letošního modelu televizoru Samsung? Tady si můžete vybrat.
Aplikace pro chytré televizory 2022 Co kdo nabízí a co můžete očekávat
Jedničkou je Voyo.sk a Voyo.cz
Vůbec nejvyšší meziroční nárůst loni zaznamenala služba Voyo (více o ní v samostatném článku). Ta oproti roku 2020 narostla o plných 170 %, slovenská verze Voyo.cz pak dokonce o 360 %! Teprve za touto lokální značkou následovaly globální služby jako Netflix, který si meziročně polepšil o 90 %, Amazon Prime Video (80 %), HBO GO (předchůdce dnešního HBO Max), Apple TV a Rakuten TV (shodný růst o 60 %) či Dramox (50 %).
Voyo chce být součástí velké trojky Už teď jsme dvojka trhu, říká Daniel Grunt
Výsledkem interních statistických dat nejprodávanější značky televizorů na českém a celosvětovém trhu je i fakt, že vede zábava a zájem o zpravodajské aplikace klesá, což odpovídá obecné únavě po kovidu a neustálých zprávách o válce nějakých tisíc kilometrů od nás.
Zajímavé jsou i další statistiky Samsungu: například aplikace T-Mobile TV vykázala meziroční nárůst 100 %, O2 TV a Telly 80 % a Skylink Live TV 35 % podobně, jako Sledování TV. Internetová televize Lepší TV pak na televizorech Samsung vykázala meziroční nárůst 15 %.
Hudebním aplikacím jasně vévodilo Spotify, které meziročně navýšilo počet uživatelů o 110 %. Následovalo Rádio by myTuner (60 %) a Apple Music (50 %). Pětiprocentní růst pak zaznamenaly aplikace českých rádií Frekvence 1, Evropa 2 a Express.
Rozšíření aplikačního portfolia
Nabídka aplikací se v televizorech značky Samsung neustále rozšiřuje. Letos tu byla záměna HBO Go za HBO Max, nové ukrajinské aplikace, Oktagon.TV s živými přenosy, JOJplay s živým streamem stanic slovenské televizní skupiny a také Mírplay s obsahem Divadla Mír a satirické skupiny Tři tygři. Dne 14. června pak můžete očekávat streamovací službu Disney+, kterou Samsung slíbil spustit v okamžiku jejího vstupu na český a slovenský trh.