Fotbalový fanoušek v České republice má jednu velkou výhodu. Velké mezinárodní akce typu mistrovství světa nebo Evropy jsou k dispozici zdarma a všem. Na vrcholný fotbal se tak může dívat téměř každý. Televizní operátor Telly nyní představil čísla, která ukazují, jak se zvýšila sledovanost ČT Sport a Nova Action, tedy dvou vysílacích kanálů, na nichž je možné mistrovství světa v kopané naladit.
Analytici společnosti Telly vytvořili jednoduchou metriku – nárůst sledovanosti obou kanálů vychází z dat týden před zahájením šampionátu (07. – 13. listopadu) v porovnání s prvních hracím týdnem (21. – 27. listopadu). Vždy jde o výsledky sledovanosti v hlavním vysílacím čase v 20:00 hodin.
MS je sledované jako zápasy Plzně v Lize mistrů
A zájem o přenosy se projevil ihned po startu mistrovství. Kanálu ČT Sport vzrostl počet diváků o 222 procent, u programu Nova Action byl nárůst dokonce 530 procent. Jedná se přitom o zápasy základních skupin a lze předpokládat že vrcholné zápasy mistrovství, které nás čekají za několik dní budou mít sledovanost ještě vyšší. Samotné finále se odehraje v neděli 18. prosince.
Nabízí se zajímavé porovnání – zápasy právě probíhajícího Mistrovství světa ve fotbale sleduje v rámci operátora Telly zhruba stejný počet lidí jako v případě letošních utkání Plzně v Lize mistrů. MS v Kataru je zároveň dle statistik Telly 3x sledovanější než zápasy Ligy mistrů, ve kterých nehraje český tým nebo nejde o finálové duely.
Nejsledovanějším zápasem prvního týdne bylo utkání Polska s Argentinou, těsně za nimi se pak umístilo měření sil Španělska a Německa.
Nova Action zečtyřnásobila podíl na sledovanosti
Vlastní data o úspěšnosti fotbalového šampionátu na volně šířeném programu Nova Action zveřejnila i televize Nova. Alespoň tři minuty kontinuálně tyto přenosy do minulého týdne sledovalo 2,673 milionu diváků starších 4 let. V minulém týdnu bodovala na stanici Nova Action osmifinálová fotbalová utkání MS ve fotbale 2022: Argentina – Austrálie a Anglie – Senegal, která v průměru sledovalo 418 000 diváků starších 4 let. Zápasy oslovily 12,30 procenta diváků CS 15-54 u televizních obrazovek. Fotbal pomáhá Nova Action k historicky nejlepším výsledkům. V minulém týdnu se prime-time share stanice Nova Action v CS 15-54 v meziročním porovnání zvýšil téměř čtyřikrát a dosáhl podílu na sledovanosti 4,77 procenta.
„Pro Skupinu Nova je sport jedním z klíčových pilířů vysílání. Kromě čtyř dedikovaných sportovních stanic najdou naši diváci vybrané události také na Nova Action a Voyo. To je případ i aktuálně probíhajícího mistrovství světa ve fotbale v Kataru. Tento turnaj je rozhodně vrcholem letošního roku a my máme velkou radost, že se nám v něm takto daří. Sledovanost Nova Action díky těmto zápasům láme historické rekordy a čísla s postupujícími boji i nadále stoupají,“ říká Dušan Mendel, šéfredaktor sportu TV Nova. Z tohoto týdne Nova vyzdvihla přenos utkání Japonsko – Chorvatsko, které na Nova Action vidělo 488 000 fotbalových fanoušků CS 4+ (23,36 % share 15-54) a stal se tak dosud nejsledovanějším utkáním fotbalového MS 2022 v Kataru vysílaným na stanici Nova Action.
Nova a Nova Action jsou HD v DVB-T2 Souvisí to s přenosy z MS ve fotbale