Od květnového zařazení reklamního formátu sítě R2B2 Multiscreen do monitoringu RTB Index vzrostla cena za tisíc prokliků ze 450 na 530 korun. Míra proklikovosti u interaktivních kampaní přesáhla čtyři procenta.
Více než půl roku od zařazení do pravidelného monitoringu RTB Indexu má za sebou nový reklamní formát v hybridním vysílání českých televizí, takzvaný „televizní banner“. Na sklonu roku 2016 jej zavedla společnost R2B2, která ho nabízí v rámci své sítě R2B2 Multiscreen. Jak se za tu dobu vyvíjely ceny za využití tohoto formátu a jaká byla jeho úspěšnost u diváků? Firma to uvádí v nejnovějších výsledcích pravidelného monitoringu cen a výkonů vybraných formátů programatické reklamy RTB Index. Podle něj cena za tisíc prokliků televizního banneru v průběhu roku 2017 stoupala.
„V květnu loňského roku byl do RTB Indexu zařazen také televizní formát HbbTV reklamy – televizní banner. Ten si od počátku zveřejnění držel za celou síť R2B2 Multiscreen více než dvojnásobné hodnoty CTR (míra prokliku – poměr mezi počtem kliknutí na reklamu a celkovým počtem zobrazení reklamy, pozn. red.) oproti klasické online reklamě. V srpnu dosáhla míra interakce téměř tři procenta,“ upozornil Aleš Sekanina ze společnosti R2B2. Do statistik RTB Indexu jsou započítány všechny programatické HbbTV kampaně, tedy i ty, které nevyužívají interaktivního prokliku červeným tlačítkem.
„Střídání různých typů kampaní proto rozkolísalo křivku průběžné hodnoty CTR. V této souvislosti je řeč o zhruba polovině kampaní. Kampaně s aktivním proklikem se pravidelně dostávaly přes čtyři procenta CTR,“ přiblížil Sekanina. HbbTV reklamu obchoduje R2B2 modelem aukce v reálném čase. Její cenu ovlivňují samotní inzerenti. „V květnu, kdy byl televizní banner zařazen do RTB Indexu, se cena za tisíc zobrazení pohybovala ještě pod 450 Kč. Během dvou měsíců se však vyšplhala o 26 procent a přesáhla 550 Kč za tisíc impresí. Do konce roku už ceny příliš neklesaly a uzavřely rok na 530 Kč,“ doplnil Aleš Sekanina.
Programatickou reklamu v HbbTV lze prostřednictvím R2B2 nakupovat u osmi českých a třech slovenských televizních stanic.